Anbefalte innlegg

Har problem med at en audi 100 91mod. c4 aar. sluker strøm. Når bilen står i mer enn en dag er batteriet flatt. Den lader 14,6v så det er ikke problemet. Har målt at det med tenningen av går ampere gjennom sikringen til interiørlys, stereo, sig.tenner, takluke. 15A sikring. Noen tips?

evt. kjente kortsluttnings problem med disse bilene.

Takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du har et amperemeter kan du prøve å koble ut en og en komponent samtidig som du følger med på amperemeteret. Synker verdien mye når du kobler ut radioen er det radioen som er synderen. Husk at kupelyset må være avslått visst døra står åpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonter instrumentpanelet slik at du kommer til el-delen på tenningslåsen. Trekk av kontakta på denne og sjekk om utlading forsvinner da. Var borti en gang at el-delen i tenningslåsen hadde sprukket og ikke skrudde tenning skikkelig av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket bryteren som føler på om dørene er lukket? Jeg hadde en knekt en på min 100, da stod vindusbryter releet på hele tiden og tappet flittig, selv om lyset i taker slo seg av. Vinduene er aktive etter å ha stoppet motor, åpnet døren, men de skal slå seg av nå man lukker..

 

Ser lett lys i bryterne i døra på kveldstid, skru av tenning, sjekk vinduspanel, ivertfall ett lite tips..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips. Har god gammaldags sveiv på vinduene så det utelukkes. radio tatt ut var ikke denne. Lys i motorrom tatt ut, har en mistanke om om kortslutning i ledningene fra sikringsboks til lys i motorrom. tenningsbryter skal sjekkes.

Håper jeg finner feilen snart, mange ledninger inni der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvor mye strøm (ampere)måler du når alt er slått av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også starterer, selv om den ikke går over noe sikring, så tror jeg det var synderen på min en gang. På den gikk det ca 200mAh, som bruke en ukes tid på å tappe. Skrudde bare av kabelen på innslaget for å sjekke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at sentrallåspumpa drar ca. 20-30 mAh, når alt er avslått. men det er sikringen til kupelys og radio ++ som drar mest ca. 150mAh.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ny brukt pumpe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ny brukt pumpe :P

 

Pris?

 

Pumpa virker forsåvidt helt utmerket, men den drar bittelitt strøm hele tiden. noen som vet om det går å fikse det?

 

Har og funnet frem til at det mest sannsynlig er interiørbelysningen som tapper batteriet.

3 av dørene utløser ikke interiørbelysningen. ledningsbrudd? hvor skal jeg begynne å lete?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peil, bare slenger ut egen erfaring....

 

Jeg hadde kortslutning mellom ledningen til sentralås og bremselys!! "eldre" bil og morkent ledningsnett ;)

Jeg mista strøm og hadde rare lyder i bilen(sentrallåspumpa starta hver gang jeg slapp bremsa) pga 2 ledninger i bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe feil om sentrallåspumpa trekker 20-30mA. For det første vil batteriet fortsatt holde i minst 4 mndr med det strømtrekket, dessuten er denne strømmen bare pga motstanden i ledningene fra dørene til sentralen. Det står jo nødvendigvis alltid en spenning på bryteren i døra, som føler på om du har låst opp døra. Slik får sentralen signal om å låse opp de andre dørene.

 

Undersøk kupélys-kursen nærmere, spesielt mtp dørbrytere og tilkoblingen til lyspæra i takkonsollen og evt. leselys over setene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har koblingsskjema over dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har koblingsskjema? Eller vet hvor +ledning fra sikring blir splittet til alle interiørlys?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste seg at det var releet til takluken som trakk strøm. Får prøve å bytte det, om det ikke hjelper er det brudd mellom det og takluken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nå fått strømtapet ned til 30mA, er dette tilfredstillende\normalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.