#26 Skrevet Juni 9, 2008 Så ut som ett kjempekult opplegg Ja, ikke sant ? Faren til Kjell Aukrust er fra Lom, så det er her Aukrust'n har navnet Flåklypa fra. Det bodde førvrig en sykkelreparatør midt oppe i lia like ved Flå i gamle dager her står jeg midt i Flåklypa og tar bilder: Bildegalleri Lurer forøvrig på om det ikke er det største veteranbilløpet i norge. FANTASTISKE BILDER Var dessverre mye jeg IKKE fikk "knipset" også Får prøve å få med meg mer neste år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 9, 2008 Meget bra bilder! Men midt i Flåklypa sto du ikke, bare for å ha sagt det. Det er de store, spisse steinene midt uti elva som kalles det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 9, 2008 Meget bra bilder!Men midt i Flåklypa sto du ikke, bare for å ha sagt det. Det er de store, spisse steinene midt uti elva som kalles det Er klar over det. Tenkte at jeg ikke skulle begynne å bli veldig lokal i forklaringene her Folk flest står "midt i" flåklypa når de står ved brua Er relativt velinformert, da slekta har opprinnelse fra Flå Jeg er forøvrig fullblods Lomver 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 9, 2008 Jøss, bilen til fatter'n jo (den til høyre). '29 mod Studebaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 9, 2008 Jøss, bilen til fatter'n jo (den til høyre).'29 mod Studebaker Pen den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 9, 2008 Er klar over det. Tenkte at jeg ikke skulle begynne å bli veldig lokal i forklaringene her Folk flest står "midt i" flåklypa når de står ved brua Er relativt velinformert, da slekta har opprinnelse fra Flå Jeg er forøvrig fullblods Lomver I rest my case For jeg er tilflytta trønder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 10, 2008 I rest my case For jeg er tilflytta trønder... he he. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 30, 2008 Flotte bilder, Arnstein og Aadne. Det var artig å være i Lom og oppleve årets "Flåklypa Grand prix" Og så var det artig å se ansiktsutrykkene på folk som dro kjensel på min bil, stusset litt og fikk bekreftelse på "ugler i mosen". Min bil var nemlig ikke med på løpet. Den er rett og slett for ny med bare 36 år på hjulene! Arrangøren (Jotunheimen Veteranbilforening) hadde satt stopp for biler nyere enn 1969-modell. Jeg kjørte som vanlig trafikant og tok bilder jeg også. Den offisielle forklaringen på den pussige aldersberensningen er ønske om å holde deltakerlisten under 350 biler. Den nesten offisielle er at Kjell Aukrust, som høytidelig ble overrakt en kvadratcentimeter av Flåklypasvingen, svarte med for all fremtid å forby råkjøring med radialdekk over hans eiendom. Det var en dekktype som forsvant mot slutten av 60-tallet. Den helt uofisielle er at stevnelederen selv begynte å selge biler i 1972, og ikke ville at biler han selv hadde solgt skulle være "gamlebiler". De er harbarkede folk, Lom-folket. Det vet Aadne alt om for han er nevø av Lom-ordføreren som var med på å gi asfaltflekken til Kjell Aukrust. For uinvidde: Flåklypa er et sted som ligger 8 km innover Bøverdalen fra Lom. Det er naturen og folket her som ga inspirasjon til Flåklypafilmen, ikke Alvdal/Tynset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 30, 2008 Det vet Aadne alt om for han er nevø av Lom-ordføreren som var med på å gi asfaltflekken til Kjell Aukrust. he he, barnebarn er vel det riktige her Håkon I tillegg så er (var...) faren min tremenning med Kjell Aukrust (når vi først er i gang....) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 30, 2008 Dette lignet UNEKTLIG på den legendariske " Raufoss Mopeden " Husker viseguttene i fabrikken her brukte slike, krydde av dem nedi sentrum på dagtid.. Ofte var det litt klirr og klang foran på lasteplanet på fredager også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 1, 2008 Man slipper visst masse vindsus osv med de hjelmene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 1, 2008 Man slipper visst masse vindsus osv med de hjelmene... Jeg sliter med det på S2`n, kan jeg bruke sånn "maske" da, og så er det løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 1, 2008 Herlige bilder av flotte, gamle kjøretøy! Og ikke minst mye morsom og interessant lokalinformasjon i tråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 8, 2008 ...og jammen klarte jeg ikke å snike meg med på et bilde fra Flåklypa GP i siste "Klassiker'n" (gamle veteranbørsen) link her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...