Anbefalte innlegg

Etter en sesong, så har felgkanten begynnt å få endel riper etter vasking..

Felgene det er snakk om er OZ canyon II pl, er vel polert stålkant såvidt jeg vet..

Hva skal til for å få fjernet ripene, om det i det hele tatt går...? er litt grønn på det her området..:o

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er polert stålkant og ikke lakka med klarlakk, så kan du bruke autosol å polere de opp med. Autosolen innehlder et fint slipemiddel og skal da ta små riper o.l.

Om det er klarlakk på de, så ville ikke jeg gått på med noe som sliper, men heller noe ordentlig polish og polere de vekk.

Siden det er OZ felger, så vil jeg tro at ringene er lakka med klarlakk, om jeg ikke husker feil, så hadde Ben Øye her på forumet problemer med at laken ble stygg på ringene. Både dine og hans OZ har Pat Lip (PL) og da er det vel stor sjanks for at begge er like, dvs lakka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er polert stålkant og ikke lakka med klarlakk, så kan du bruke autosol å polere de opp med. Autosolen innehlder et fint slipemiddel og skal da ta små riper o.l.

Om det er klarlakk på de, så ville ikke jeg gått på med noe som sliper, men heller noe ordentlig polish og polere de vekk.

Siden det er OZ felger, så vil jeg tro at ringene er lakka med klarlakk, om jeg ikke husker feil, så hadde Ben Øye her på forumet problemer med at laken ble stygg på ringene. Både dine og hans OZ har Pat Lip (PL) og da er det vel stor sjanks for at begge er like, dvs lakka.

Tror neppe Hjula til Ben har patent lip, han har 3delte felger og må splitte felgen for å bytte ringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe Hjula til Ben har patent lip, han har 3delte felger og må splitte felgen for å bytte ringer.

Det stemmer det ja, du må dele hele fekgen for å få av de ja. Mens PL må du bare av med dekket for å bytte leppe.

Her er en oversikt over felgen: http://www.ozracing.com/at-team/wheels/prestige/canyon-ii-pl/en

Her står det stainless steel lip, og da der den nok ikke lakkert, og en kan da fint bruke poleringsmidler med litt slipemiddel i, som feks. Autosol. Har brukt denne på mange alu og rustfritt selv med meget godt resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.