Hvilken dekkdim. skal jeg ha?! 7*13" ATS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg noen 7*13" ATS classic. Og lurer på hvilke dekk jeg bør ha? Går evt. 195/45-13? Bilen skal senkes endel så må være lavprofil;)

Har lyst på litt dekkstrekk også, går det da evt. med 175/45-13? Eller blir det for drøyt? Finner ingen som har 185/45-13 så en av de to som er nevnt over her blir det isåfall;) TIPS?!

Gjerne noen dekk de har på dekkonline.com da det er så enkelt å greit å bestille ifra siden jeg er på sjøen;)

Mvh Truls.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175-50 er nok veien å gå - en god kombinasjon mellom noe strekk og kjøreegenskaper, samt at det er mulig å få godkjent om jeg ikke husker feil...195 gir null strekk og 175-45 finnes ikke såvidt meg bekjent!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

175/50-13 er ikke lenger godkjent på breiere felg enn 6,5" (takk til RTL for det...). Dog skal det sies at Dunlop SP 9000 i 195/45-13 kun er marginalt breiere enn 175/50 iflg. et godkjenningspapir de ga ut i 2002 da de gamle godkjenningene ble trukket tilbake. Det er bare snakk om at dekksidene er ørlitegrann rundere - ellers har de akkurat samme form som Dunlop SP 2000 hadde i 175/50-13 på 8X13. Vi snakker med andre ord kun om et "spill for galleriet";).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar:D

Om det er godkjent eller ikke er ikke så nøye da jeg har noen andre felger som kan brukes til godkjenning:D

Cheers!

: vinke :

Edit: Da ble det kjøpt yokohama 175/50 R13 dekk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men hvor mye måtte du gi for dem??: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men hvor mye måtte du gi for dem??: klø :

felgene får du for omtrentlig 5000,- hod P & R (håkon s)

dekka koster 650,- stk på dekkonline.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.