#1 Skrevet Juni 1, 2008 Hallo! Har litt kast i skivene på bilen (bake vil jeg tro) så i den forbindelse vil jeg bytte skiver og klosser på hele bilen. Har lyst på ventilerte skiver når jeg først skal hive meg rundt og bytte alt, og kanskje keramiske klosser. Er det noen her som kan anbefale meg et sett? Gjerne med en link og pris til komplett sett Er det mulig eller noe vits å kjøre på med større skiver? Må jeg da ha nye kaliptere i samma slengen? (isåfall utgår det) Kan nevne at jeg kjører med 15" på vinter'n så det ikke blir noe krøll med vinterdekka.... Bremsesettet trenger heller ikke koste skjorta for å si det sånn Bilen det er snakk om er en 01 Golf 4 stasjonsvogn diesel 4 wheel loco motion (signaturen) Da er det altså snakk om 4 skiver og 8 klosser ...... Håper på noen gode svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2008 Hallo! Har litt kast i skivene på bilen (bake vil jeg tro) så i den forbindelse vil jeg bytte skiver og klosser på hele bilen. Har lyst på ventilerte skiver når jeg først skal hive meg rundt og bytte alt, og kanskje keramiske klosser. Er det noen her som kan anbefale meg et sett? Gjerne med en link og pris til komplett sett Er det mulig eller noe vits å kjøre på med større skiver? Må jeg da ha nye kaliptere i samma slengen? (isåfall utgår det) Kan nevne at jeg kjører med 15" på vinter'n så det ikke blir noe krøll med vinterdekka.... Bremsesettet trenger heller ikke koste skjorta for å si det sånn Bilen det er snakk om er en 01 Golf 4 stasjonsvogn diesel 4 wheel loco motion (signaturen) Da er det altså snakk om 4 skiver og 8 klosser ...... Håper på noen gode svar Kort svar: kjøp originalt eller tilsvarende som passer rett på. Oppgradering på disse bilene blir dyrt, både foran og bak. Hvis ikke du skal satse hardt på bane ville jeg droppet bremseoppgradering. Kan nevne kjapt hva som må kjøpes i tillegg: Foran; hjullagerhus, kalippere og holdere fra 1.8t, A3 1.8t, S3 eller TT. Bak: kalippere og holdere fra S3, Golf Jubileum eller TT. I tillegg kommer bremsene, og de ventilerte skivene bak med tilhørende klosser er ganske dyre såvidt jeg husker.. Edit: og 15" vinterfelger kan du glemme dersom man går for 312x25 skiver foran(noe man selvfølgelig gjør dersom man skal oppgradere..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2008 Kort svar: kjøp originalt eller tilsvarende som passer rett på. Oppgradering på disse bilene blir dyrt, både foran og bak. Hvis ikke du skal satse hardt på bane ville jeg droppet bremseoppgradering. Kan nevne kjapt hva som må kjøpes i tillegg: Foran; hjullagerhus, kalippere og holdere fra 1.8t, A3 1.8t, S3 eller TT. Bak: kalippere og holdere fra S3, Golf Jubileum eller TT. I tillegg kommer bremsene, og de ventilerte skivene bak med tilhørende klosser er ganske dyre såvidt jeg husker.. Edit: og 15" vinterfelger kan du glemme dersom man går for 312x25 skiver foran(noe man selvfølgelig gjør dersom man skal oppgradere..) Okey! Tror at oppgradering utgår. Men det finnes vel keramiske klosser og ventilerte skiver i "orginal" størrelse? Noen anbefalninger her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2008 har du ikke ventilerte skiver nå, så må du bytte kalippere og braketter siden bredden på disse skivene(antageligvis etter min erfaring) er forskjellig, og da ikke vil passe siden de ventilerte skivene blir for breie. Bremseforslag: Brembo skriver, og mintex klosser på mekonomen.. Funker fint hvertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...