#1 Skrevet Juni 2, 2008 Idag tidlig når jeg prøvde å starte bilen så var batteriet flatt. fikk dyttet den igang. så stoppa jeg etter 10 minutter og prøvde å starte igjen og det gikk fint. nå har bilen stått parkert i 2 timer og han starta så vidt. alt av lys ogsånn har jeg skrudd av.. noen som har vært borti dette før? et eller annet som tapper batteriet, men hva kan det være? takk på forhånd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2008 Mål strømtrekket (koble fra en batteripol og mål med multimeter (10A) imellom), kan hende batteriet er gåent også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2008 Idag tidlig når jeg prøvde å starte bilen så var batteriet flatt. fikk dyttet den igang. så stoppa jeg etter 10 minutter og prøvde å starte igjen og det gikk fint. nå har bilen stått parkert i 2 timer og han starta så vidt. alt av lys ogsånn har jeg skrudd av.. noen som har vært borti dette før? et eller annet som tapper batteriet, men hva kan det være? takk på forhånd:) Siden du ikke oppgir tilstanden på batteriet er du da sikker på at det ikke er batteriet ditt som er gammelt og må byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2008 Mål strømtrekket (koble fra en batteripol og mål med multimeter (10A) imellom), kan hende batteriet er gåent også. skal jeg måle fra pol til pol på batteriet da eller? måle volt'n eller strømmen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2008 Siden du ikke oppgir tilstanden på batteriet er du da sikker på at det ikke er batteriet ditt som er gammelt og må byttes? mulig batteriet er ganske sliten... vet du hvordan man tester batteriet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2008 Mål mellom klemmen du løsner og polen du løsnet fra. Mål strøm, skal være 0 Amp. ideelt, men anlegg etc. kan trekke litt. Under 0,5A er vel ansett som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2008 mulig batteriet er ganske sliten... vet du hvordan man tester batteriet? Se om det er nok syre på det! Etterfyll med sterilt vann hvis ikke. Evt kjøp deg et nytt batteri! Koster ikke skjorta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2008 Mål mellom klemmen du løsner og polen du løsnet fra. Mål strøm, skal være 0 Amp. ideelt, men anlegg etc. kan trekke litt. Under 0,5A er vel ansett som normalt. dte skal jeg prøve på etterpå.. prøvde å starte bilen nå, men den eer helt dø! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2008 Se om det er nok syre på det! Etterfyll med sterilt vann hvis ikke. Evt kjøp deg et nytt batteri! Koster ikke skjorta fylte med sterilt vann for ca 1 måned siden, så jeg tror det er nok med vann. har hørt at batteriene på biltema er ganske bra til den prisen de har. vet du om det bare er dritt eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 2, 2008 Neida, kjør på med et biltema batteri du, det holder i massevis til daglig bruk! Da forsvinner nok også problemene dine skal du se! (med mindre noe stjeler strøm en plass da, men det får vi ta senere!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 2, 2008 Neida, kjør på med et biltema batteri du, det holder i massevis til daglig bruk! Da forsvinner nok også problemene dine skal du se! (med mindre noe stjeler strøm en plass da, men det får vi ta senere!) får prøve det da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...