Kjøleveska blir ca 94-97 grader når jeg står å bakker!? (RS2) Hjelp!

Anbefalte innlegg

Når jeg står å bakker så blir kjøleveska varm, ca 94-97 grader??? Hva skjer.

Men når jeg starter å kjøre så blir den med engang ned på ca 88-90 grader.

Hva kan være galt??

Og er det farlig:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt vannpumpe? Termostat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bare må spørre... "står å bakker" ? da tenker jeg båt?1 betyr dette å stå stille, eller å rygge :)

Uansett så har vel rs2/s2/90 osv osv alltids litt varmere vann siden den er avhengig av en el. vifte for å få ned tempen når man står stille.. S4/S6 har jo en slurevifte som går kontiuerlig..

Tror neppe dette er farlig eller unormalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bare må spørre... "står å bakker" ? da tenker jeg båt?1 betyr dette å stå stille, eller å rygge :)

Uansett så har vel rs2/s2/90 osv osv alltids litt varmere vann siden den er avhengig av en el. vifte for å få ned tempen når man står stille.. S4/S6 har jo en slurevifte som går kontiuerlig..

Tror neppe dette er farlig eller unormalt.

hehe

Ja det betyr vel stå i ro med moteren igang:)

Men det høres jo greit ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen fare, 95C` er en bra arbeidstemperatur, og du er uansett langt unna koking. Vann koker ved ca 110C` når vann står under trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje testa på RS2`en , men var ute i en kompis sin bil her ein dag å skjekka temperaturen på den.

Gjekk sakte opp til 100 grader, da slo den elektroniske vifta inn.

Regnar med et er samme på RS`en , uten at eg noken gong har stått så lenge på tomgong med den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg står å bakker så blir kjøleveska varm, ca 94-97 grader??? Hva skjer.

Men når jeg starter å kjøre så blir den med engang ned på ca 88-90 grader.

Hva kan være galt??

Og er det farlig:)

Akkurat slik det skal være. Tempen stiger alltid ved tomgang siden du ikke har kjølende luft som strømmer forbi radiatoren. Når tempen har nådd ca 95 grader slår vifta inn og senker tempen med et par grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt .

Vifta mi starter ikke i det hele tatt , Kun hvis jeg setter på klima . afterrun virker også .

så det jeg da lurer på . hvilken føler er def ? er det den på radiator eller er det multitemp på vannrail ? ufint å få over 110c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.