#1 Skrevet Juni 2, 2008 Okey... som overskrift viser til har jeg et lite problem med at bilen skrever etter senk og gir negativ camber Bilen det er snakk om er den i signaturen (Golf stasjonsvogn 4 motion) Jeg lurer da på hvor vanskelig det er og montere KMAC sitt camber kit for å få rettet opp cambervinkelen? Hva trenger jeg av utstyr bortsett fra basic piper til muttre, og hvilke problemer kan jeg forvente meg Legger da ved en tegning av baken: Dette er også til 99-06 Audi TT Quattro 99-03 Audi A3/S3 99-06 VW R32 99-06 VW Bora/Golf Motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2008 Monteres som nr 4 på tegningen tipper jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2008 Først: Hvor mye er den senket? foringene vil hjelpe mot en normalt senket Foringene skal plasseres på nederste stag nr 7 på den indre foringen (det er ingen ytre) Må vel ha ei presse for å få ut den gamle foringen, og for å presse inn den nye. Ut over det kreves ikke annet enn 19 og 18mm fastnøkkel mener jeg det var, for å skru av og på staget. Greit å være to stykker for å få på staget igjen da dette står i spenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2008 Først: Hvor mye er den senket? foringene vil hjelpe mot en normalt senket Foringene skal plasseres på nederste stag nr 7 på den indre foringen (det er ingen ytre) Må vel ha ei presse for å få ut den gamle foringen, og for å presse inn den nye. Ut over det kreves ikke annet enn 19 og 18mm fastnøkkel mener jeg det var, for å skru av og på staget. Greit å være to stykker for å få på staget igjen da dette står i spenn Bilen er senket med 40/30 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2008 Du ser det sikkert greit hvis du tar av hjulet. Høres jo ut som det ikke var der jeg trodde på nr 4.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2008 Du ser det sikkert greit hvis du tar av hjulet.Høres jo ut som det ikke var der jeg trodde på nr 4.. Nei etter det som jeg har forstått nå så skal den foringa på her markert med blå pil: Rød er øvre bærearm og blå er nedre bærearm (kanskje innlysende ) Hvis noen har et eller flere stalltips/ninjatriks for å enkelst mulig få ut de gamle foringene og inn med de nye SKRIK ut!! Er forresten blåselampe en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2008 bytt den øverste av de to. gjorde dette akkurat på bilen til Ørjan Andressen her på forumet og det var rimelig grei jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2008 bytt den øverste av de to. gjorde dette akkurat på bilen til Ørjan Andressen her på forumet og det var rimelig grei jobb. Takk! Det var et svar fra det holdet jeg ventet på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2008 Heisann. Så nå at du hadde sendt PM også, Som Arve sier bytt den indre på øvre staget. Den gammle foringen MÅ presses ut, mens den nye er 2 delt og settes inn fra hver side uten store problemer. Bilen min skal være senket 40mm og hjulene står nå perfekt etter og ha montert dette kittet. Om det er noe så ring meg heller på 46 46 56 55 fremfor PM;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2008 Et lite off-topic spørsmål: Hvor får man kjøpt camber justeringsstag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2008 Et lite off-topic spørsmål: Hvor får man kjøpt camber justeringsstag? http://www.ttstuff.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=FMAUTB men ser ut som de er utsolgt for tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 5, 2008 Noen her som kan fortelle meg hvilke typer verktøy dere bruker for å presse ut gamle foringer? Får man kjøpt verktøy spesiellt designet for dette eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2008 Foreslår bensin og fyrstikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2008 Foreslår bensin og fyrstikker hehe..... får vel sikkert banka de ut med nok rå makt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 5, 2008 Bruk drill! 5-6 hull, så slipper den relativt lett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 5, 2008 Bruk drill! 5-6 hull, så slipper den relativt lett Godt tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 5, 2008 Sak den i stykker først og bank ut. Luft verktøy er fint å ha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 5, 2008 Da var faenskapet på plass! For et knotarbeid, spesiellt når man jobber alene MEN nå ble endelig cambervinkel'n som den skal være eneste minuset var at bilen ble endel høyere , men det får så være! Sånn ser en foring ut etter å ha kjempa en stund mot en sta nordlending... Takker for alle svar som har hjulpet meg! Lars Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 5, 2008 Bra det løste seg for deg også. Fikks amme resultatet jeg også med at bilen ble ca1- 1,5 cm høyere bak når hjulene ble stående som de skal: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 5, 2008 Bra det løste seg for deg også. Fikks amme resultatet jeg også med at bilen ble ca1- 1,5 cm høyere bak når hjulene ble stående som de skal: gråter : Ja, pokker! Det var da unødvendig å få høy bil igjen! Men heller litt opp en at bilen spiser dekk som lakris! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 5, 2008 Fungerer dette hvis man bruker Gewinde også? Vil det hjelpe, eller må man gå for justerbare stag? Litt negativ camber er jo greit nok, min har det allerede med orginalt sportsunderstell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 5, 2008 Fungerer dette hvis man bruker Gewinde også? Vil det hjelpe, eller må man gå for justerbare stag? Litt negativ camber er jo greit nok, min har det allerede med orginalt sportsunderstell. Trekker du på alle 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 5, 2008 Trekker du på alle 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 5, 2008 Korrekt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 5, 2008 Koselig med camber, og nei... Det sliter ikke noe spesielt. Her med H&R skrudd helt ned bak. Vært sånn i over 4 år nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...