ET56 på Audi 100 C4 1994 ?

Anbefalte innlegg

Bruker denne tråden, men endrer bil;

Vil felger med ET56 gå på en Audi 100 C4 '94-mod ?

Etter hva jeg har funnet ut har disse 45 originalt, altså vil de komme litt langt inn i buen, men tar de borti noe ?

Hvor mye bør man space ut (både for å gå klar inni, samt hvor mye for å få det pent), og hvor får man tak i greie slike spacere billigst? Ser Biltema selger 5mm, har de tykkere, eller holder denne tykkelsen?

 

Er fremdeles snakk om 17" med 225/45-dekk, usikker på felgbredde, men det er originale Audi-felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For høyt. 35-42 er vel det ideelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. innpress er 42 mener jeg å huske.

Bør vel ikke gå noe høyere enn ET45.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede er felgene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette gå?

Hva har disse originalt?

 

Er snakk om 17" med 225/45-dekk..

 

Snakket med en kar som prøvde RS6-felg på sin A4 B6. Det var 9x19 ET52 og butta i fjærbenet foran. Dersom felgen med ET56 er smalere, så kan det gå akkurat, men det vil nok ikke se bra ut uten en 10-20mm spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det kanskje drøyt å selge til et uvitende kvinnemenneske med sådan bil.. :)

 

Takk for hjelpen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker denne tråden, men endrer bil;

Vil felger med ET56 gå på en Audi 100 C4 '94-mod ?

Etter hva jeg har funnet ut har disse 45 originalt, altså vil de komme litt langt inn i buen, men tar de borti noe ?

Hvor mye bør man space ut (både for å gå klar inni, samt hvor mye for å få det pent), og hvor får man tak i greie slike spacere billigst? Ser Biltema selger 5mm, har de tykkere, eller holder denne tykkelsen?

 

Er fremdeles snakk om 17" med 225/45-dekk, usikker på felgbredde, men det er originale Audi-felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det blir samme problemet på en C4. en 17" felg med 225 dekk er sannsynligvis en 7,5", kanskje en 8", men ET35 passer best på disse bilene, så en 20mm spacer bør nok brukes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 8x18 ET48 på A6 C4 før, og de måtte spaces ut 12mm for å passe. Dette var med 225/40-18 dekk. Mulig det kunne gått helt på håret med 10mm, men det var fint plass til 12mm utover (kanskje 15mm spacer kunne gått også, med bittelitt poke). Bak passer "hva som helst".

 

Med ET56 kan du da legge på 8mm på målene ovenfor, og ender opp i området Per skisserer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regnet egentlig med at man burde ut såpass som 20mm per felg ja..

Hvem selger dette til grei pris da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helst norske, er ikke jeg som skal handle det i tilfelle, kun komme med forslag.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ET56 og 225-dekk vil ihvertfall ikke fungere i det hele tatt på en C4 uten å ha minst 15 mm spacer, det kan jeg si helt sikkert. :) Tar borti foran først og fremst ved endeleddet, uten tvil. Bak går det nok heller ikke, blir rett og slett alt for langt inn og vil trolig subbe støtdemperen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører selv med 235.35-19 nå. Tror det er 8 eller 8.5 toms felg med ET 37. Da har jeg opptil fleiere mm mellom dekket og et stag i styringen fremme samt at dekket fyller hjulbuen helt ut... Venter på senking 50 40 så da får vi se hvordan det blir... Går jo på stylter til vanligt :P

 

Edit: Kjører A6 C4 om hjulbuene er ulike på disse to bilene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.