Noen som har hatt lignende problem med golf 2 med k-jet som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

har hatt problem med at bilen har begynt å fjuske når den har kommet opp på 4000 omdr, noen ganger ikke før nærmere 5000. Jeg sjekka begge bensinpumpene, å det viste seg at den i tanken var gåen.

nå har jeg byttet denne, å bilen ble mye raskere helt fra bunnen av, og den har litt finere gange.

MEN, den fjusker fortsatt :-(. men ikke før 5200 omdr. noen som veit hva det kan være?

 

kan det være kammen som er slitt? bilen har jo gått 308.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med å sjekke at tenningen er i orden, at den er justert korrekt og at den stiller tenningen korrekt ved gasspådrag.

 

Videre hadde jeg fortsatt med å sjekke vakuumsystemet. Er det noen vakuumlekkasjer noe sted? Dette sjekkes særdeled enkelt med startgass. Ved minste mistanke (en bitteliten sprekk i en slange f.eks) så *må* slangen skiftes.

 

Neste steg vil være å få sjekket styretrykk, systemtrykk, pumpetrykk samt at pumpen leverer korrekt mengde. Styretrykket på 98% av bilene med K-Jetronic skal være ca 0,5 bar ved kald motor og 3,6 +/- 0,2 bar ved varm motor. Systemtrykk og pumpetrykk aner jeg ikke på denne motoren. Det må du sjekke opp selv.

 

Noe av dette jeg har nevnt, er det antagelig noe feil med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.