2.2 10V MC starter når den selv vil

Anbefalte innlegg

lager en ny tråd om dette, selv om det finnes en med samme emnet..

 

 

Har altså en 2.2 10V MC motor som starter når den selv vil..

 

f.eks så starter den helt fint når det er kjølig om morgenen, men hvis det f.eks er varmt, og den har stått ute en hel dag starter den noen ganger ikke.. hvis jeg kjører den varm og stopper den, og den står noen minutter så kan den tenne for så å stå å hoste og riste på 800-900rpm og da må jeg holde inne knappen som aktiverer kaldstartdysa for å såvidt klare å holde liv i den, og plutselig kommer turtallet.. men bare noen ganger.. hvis jeg slipper knappen når den står og hoster dør bilen momentant ut.. har egen knapp på kaldstartdysa grunnet hjerne er tatt vekk..

 

har prøvd med dyser jeg vet er i orden samt nye tetninger og o-ringer.. har byttet tank pga lekkasje og byttet da i samme slengen bensinpumpa samt nytt bensinfilter..

 

hvis den først tenner og så dør ut, er det HELT UMULIG å få liv i den med å dra den på starteren, da må den taues igang, selv om den står i flere timer. har helt nye dyser liggende men får ikke satt de på før jeg får tak i slanger med riktig skruinnsats

 

han jeg kjøpte bilen av sa att bensintrykket var justert opp? kan dette ha noe med problemet å gjøre?

 

begynner å bli desperat og lei! : mad :

 

1: kan varmkjøringsregulatoren gjøre dette?

 

2: den beholderen på bildet ,kan denne gjøre dette?

 

Setter STOR pris på hjelp!!

 

SP_A0077.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen innspill?

 

 

kan varmkjøringsregulatoren gjøre dette? eller den beholderen jeg har bilde av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen startet ikke i hele går, da hadde den stått rolig hele dagen, og hele natten fra dagen før, selv ikke på kvelden startet den..

 

prøvde idag tidlig, og da startet den etter noen sekunder..

 

 

hvorfor nekter den å starte når den har stått i solsteika hele dagen? men starter om morgenen når det er kjølig?? og den er også såklart vrang noen ganger da motoren er driftsvarm.. kan falskluft gjøre dette? skal gå over alle slanger i helga.. veivhusventilasjonen er plugget igjen ved innsuget, og fra toppen så er det åpent rett ut fra slangen

 

har knapp som aktiverer kaldstartdysa..

 

 

noen k-jet eksperter som kan hjelpe??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som et bensin problem. Kanskje alt for mye.

 

Kanskje du burde testet med en annen varmkjøringsregulator. Siden det er forskjell på en varm og en kald dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der er jo bensin filter på bildet der er det ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som et bensin problem. Kanskje alt for mye.

 

Kanskje du burde testet med en annen varmkjøringsregulator. Siden det er forskjell på en varm og en kald dag.

 

ja, mistenker for mye bensin, han jeg kjøpte den av sa att bensintrykket var skrudd opp, noen som vet hvordan han isåfall har gjort det? kan jo såklart ringe han å høre

 

kan jeg bruke en varmkjøringsregulator fra en hvilken som helst femmer? KU/AF/AAR osv? har en liggende fra min forrige 100, en 2.1 WC motor, men den har et slange inntak som ikke min MC motor har..

 

 

 

der er jo bensin filter på bildet der er det ikke?

 

ifølge etka er det en Utligningsbeholder, sitter like foran høyre bakhjul

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Dette er jo de samme symtomene som jeg hadde på min bil, men det er jo AAN maskinen. Jeg endte opp med bilen på verksted og diagnosen sa at det var veivakselføleren som var defekt. Denne ble byttet og bilen gikk fint i noen timer. Når jeg stoppet på jobb nå i ettermiddag ville ikke faenskapen starte igjen. Det er som om den holder på å starte men så bare kutter den igjen.

Høres dette kjent ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde nå nettopp, og den startet i 1 sek, så døde den ut.. idag tidlig derimot startet den fint..

 

er din AAN slik også? starter ikke i varmt vær? men kaldt/kjølig?

 

edit: bensintrykk var IKKE justert opp, ringte han nå.. men skal prøve plugger, mulig de begynner å bli dårlige..

 

hva slags plugger anbefales til 10VT? ser Mekonomen har flere typer BERU og to typer NGK.. BUR6ET, V-line osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde nå nettopp, og den startet i 1 sek, så døde den ut.. idag tidlig derimot startet den fint..

 

er din AAN slik også? starter ikke i varmt vær? men kaldt/kjølig?

 

Kan se slik ut. Var nettopp nede i garasjen og prøvde. Starter "litt". Men man får ikke gang på motoren. Dette er jo jævlig artig når en hentet bilen på verksted for 7 timer siden. : bråk :: bh :

 

Og der startet den plutselig igjen..... Merkelig dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå handlet inn nye plugger, fordelerlokk og rotor.

 

men bilen startet ikke, nappa ut den ene dysa og fikk en til å dra på starteren, kom ikke en dråpe bensin!

 

har bytta bensintank + pumpe, og bilen starta med den pumpa som jeg fikk med tanken, så den vet jeg er i orden.. bensinfilter er nytt.. tanken var helt tom, og fylte på ca 10 liter..

 

prøvde også å nappe ut røret til bensinfilteret, heller ikke der kom det så mye som en dråpe bensin..

 

 

noen ideer om hva som kan forårsake dette? har prøvd med annet rele til bensinpumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg prøvd å slått på releet, og jaggu kom det ikke bensin og bilen starta!

da ser det ut til att problemet har vært releet! : flau :

 

 

skal få tak i nytt så fort som f og teste mer.. men bilen starta etter att jeg kakka på det!

 

tok ut releet og prøvde og starte, og bilen gikk så klart dårligere og dårligere på tomgang, ikke slik den er når den ikke vil starte, men har nå et håp om att releet er synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i den store kloke boken at du skal kunne bytte ut bensinpumpereléet med et av de andre, vanlige releene. Da skal bensinpumpa gå hele tiden så lenge tenninga er på. Det løste imidlertid ingen ting hos meg. Like tungstartet uansett tjuvkobling eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som du har bilde av er bensintrykkasakkumulator hehe så vet du det

 

føler med deg har altså har akkurat samme motoren i bilen min kødder som faaaen hele tida

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får si som svogeren min sier. Det er sikkert elektrotroll i greiene. Spreng hele driten... Kansje ikke den korrekte løsningen nei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i den store kloke boken at du skal kunne bytte ut bensinpumpereléet med et av de andre, vanlige releene. Da skal bensinpumpa gå hele tiden så lenge tenninga er på

 

stemmer, prøvde et annet rele som ligna med stikkene, og da gikk pumpa hele tiden..

 

 

bilen startet igjen i dag også faktisk! så da er det håp :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også går som vanlig nå. Jeg skjønner ingenting selv... Slike ting har jo ikke for vane å fikse seg selv, så det kommer sikkert igjen... Men kommer nok til å bestille mer deler nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.