Anbefalte innlegg

har enn aan maskin som går langt fra det den skal.. går faktisk meget dårlig. fusker og drar ugjevnt over 4000 o.. får litt under normalt ladetrykk på maks, ca 1,2 burde hatt nesten 1,4 (chippet) dette er mål på ekstern måler. men ladetrykket kommer ekstremt sent og den drar omtrent ikke i 5'te gir i 80.. motoren er nyoverhalt så skulle tro komp var ok. pluggene er svartsotede med antydning til hvitfarge helt ytterst på elektrode. jeg hører det blåser en plass når jeg gir på, høres ut som det er noe luft som går til friluft men finner det ikke, men rart jeg får såppass bra laddetrykk på maks da... uansett, hvordan trykktester dere? er det mulig og bare sette en blåsepistol på kompressoren og sette den på systemet? eller vil det gå rett vest?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også legge til at den bruker MYE bensin, mer enn den skal. det er vel tegn på for lite luft?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å trykkteste så anbefales følgende:

 

Koble fra slangen som går til innsug og plomber denne med noe ( eks, halvlitersflaske med cola som du dytter inn med bunnen først, med slangeklemme)

 

deretter kobler du av slangen ETTER turboen og lager til ett adapter der ( fks, en flaske hvor du bruker andre enden av flaska, og lager til et hull for trykkluft, og skjærer av bunnen)

Veldig viktig å trykkteste etter turboen da du mest sannsynlig vil ta alt av oljetetninger i turboen om denne er med i testen.

 

Du vil heller ikke få noe givende resulatet om du tester med innsugsslangen tilkoblet da trykket vil forsvinne i toppen pga åpne ventiler.

 

Da vil du finne ut om det fks forsvinner trykk i resirk/dump eller i intercooler osv..

 

Håper du finner ut noe :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HUSK Å SKRU NED KOMPRESSOREN TIL CA 2BAR OG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smart-smart ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde det samme problemet på min aan maskin. E akkurat ferdig med og finne lekkasjen:)

Fant den på overgangsslangen som går fra plastikrørert til intercooler.

Var skikkelig deilig og finne den. var så kjedelig når bilen ikkje gikk skikkelig.

 

Men nå går som den burde. deilig:)

 

Men kan nå vere et tips og sjekke der. skru den av og sjekk den. et skudd i blinde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke plomber mot innsuget.. eg fant lekasje under spjeldet. der er et T-gummislange med en enveisventil som suger bensindamp fra tanken. den var råtten og hadde røket på min. 145kr for ny og bilen gikk som en kule etterpå.. Jeg brukte toppen på en dumpventil eg hadde stående til å trykkteste. perfekt dim på den. montert etter turboen. Tenkte å trykkteste en gang til no etter slangen er byttet for å se om det er andre steder som lekker også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er oftest den som ryker, og sprekken kan være litt vanskelig å se, i hvertfall mens den står montert på bilen!

(den mellom x-overrør og IC, også kalt 'michelin man hose' :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"michelin man hose" vet jeg hvor er ja, heheh, kan ikke ta feil der;) men da skal jeg prøve i ettermiddag så får vi se! takk for gode tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe har ikkje akkurat satt meg inn i alle deler og sånt og navn på de må jo berre beklage dette: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei men michelin man hose var jo ett bra navn, mente at jeg faktisk vet hvor den er;) det kan jo faktisk hende det er en michelin mann uten hode og "gulv";)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: dum :seff

 

hehehehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.