#1 Skrevet Juni 2, 2008 Jeg har montert RS2 oppsett på S4`en, men merket fort at noe ikke er som det skal. Når jeg drar av luftmassemåler går den som en kule sammenlignet uten. Jeg har lånt en nesten ny for å teste, men med samme resultat. Chip er kjøpt brukt men stammer fra Jonus/Tønne mener jeg. Virker som den går alt for fett. Har anskaffet bredbandslambda men ikke fått den i enda. Måtte ha ett kjapt toppakningsbytte etter helgas Trackday på ACR. Hva skjer når en drar av LMM? Går bilen i en nødmodus og kutter verdier fra flere følere enn LMM? Har noe olje i rørene fra turbo til innsug. Kan også nevne at IC har en liten lekkasje. Skulle montere ny før helga men ble litt "short" på rør og slanger. Lekkasjen er ikke stor på den originale. Siver så vidt ved trykktest. Kan dette være nok til så mye fusk Oppsett er RS2 replica manifold fra STR, RS2 dyser og turbo,chip og manuell ladetrykksregulator.. Tips til feilsøking mottas med stor takk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2008 S4 eller RS2 Lmm? Jeg fikk ikke min 90 quattro 20V til å gå med RS2 Lmm.... , men ble greit med S4/S2 lmm SÅ det er mest trolig forskjell , sånn at chippen/mappinga er beregna på Rs2 lmm..... , slik at når du kjører med S4 lmm så får den HELT feil informasjon og fusker som F...., men når du kjører uten så går den i nød modus , og dermed kan den kjøres.... Mulig dette er bare bull , men det var bare en tanke som slo meg siden min ikke ville gå med den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2008 S4 eller RS2 Lmm? Jeg fikk ikke min 90 quattro 20V til å gå med RS2 Lmm.... , men ble greit med S4/S2 lmm SÅ det er mest trolig forskjell , sånn at chippen/mappinga er beregna på Rs2 lmm..... , slik at når du kjører med S4 lmm så får den HELT feil informasjon og fusker som F...., men når du kjører uten så går den i nød modus , og dermed kan den kjøres.... Mulig dette er bare bull , men det var bare en tanke som slo meg siden min ikke ville gå med den Det sies vel at RS2/S4 har samme lmm, bare forskjellig hus? Dvs samme verdier. Tror forresten at den jeg testa var RS2 lmm. Noen som kan bekrefte avkrefte forskjellen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2008 OM RS2 huset har større indre dia, vil det bli kalkulert feil luftmengde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2008 om du trenger en helt ny s4 lmm send pm:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2008 OM RS2 huset har større indre dia, vil det bli kalkulert feil luftmengde.. RS2 Lmm er ikke større i følge noen tråder her. Min feil. Noen som kan komme med andre gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2008 Jeg ville fått tettet lekkasjen i første omgang. En aldri så liten lekkasje ER tross alt en lekkasje Hvor mye trykk kjørte du på i trykktesten, i forhold til trykket som chipet er satt opp for? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2008 Jeg ville fått tettet lekkasjen i første omgang. En aldri så liten lekkasje ER tross alt en lekkasje Hvor mye trykk kjørte du på i trykktesten, i forhold til trykket som chipet er satt opp for? Lekkasjen starter vel på 0.2-0.3 bar. Chip vet jeg ikke sikkert, men det ble sagt 1.5 bar av den som solgte denne. Ny IC skal på så snart slanger og rør er i hus. Men kan noen svare meg på denne: Hva skjer når en drar av LMM? Går bilen i en nødmodus og kutter verdier fra flere følere enn LMM? Kan det være at uten får den mer luft i forhold til bensin fordi lufta som lekker ut ikke er målt selv om turboen lader med samme trykk? Dvs at luftmassen endres selv om trykk er det samme? Mulig jeg er ute å setter potet nå. Det virker uansett som at den har for feit blanding på tomgang også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2008 Den får vel heller for mye bensin i såfall? Siden lufta den lekker ut er målt. LMM er før turboen i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2008 Den vil få for mye bensin med lmm tilkoblet ja, enig. Men i forhold til frakoblet? Bilen går vel i ett nødprogram med faste parametre? Hvilke paramatre er i så fall dette? Ingen som vet? Vil den kutte ut flere sensorer/følere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 5, 2008 Ingen innspill? Hva er sannsyligheten for at det bare er lekkasjen som gjør dette? Ingen som kan svare på hva som skjer når LMM er utkoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2008 er ikkje lurt å bruke manuell ladtrykk ventil når motoren ikkje er frisk, pg den legger ned bensin å tenning å ladetrykk når noe er gale, men med manuell ventil så lader den mye for det å kan brenne stempel å topp pakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2008 Takk for innspill. Har desverre ikke så mye valg. Har ikke boost chip. Var kun med en chip, altså bensin/tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2008 Har forresten fått i bredbandslambda så da vil jeg vel få litt mer svar på ting. Mangler bare noe småtteri før jeg kan fyre igang igjen. Kamkjeda var forresten mye strekt. Kunne bevege denne ca 2cm opp/ned. Dette må jo ha noe å si? Er det forresten vanlig at Jonus leverer uten boost-chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 7, 2008 jonus bruker manuell boost controller trur eg, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...