Anbefalte innlegg

Hei:)

Har bestilt meg et big brake kit, fra 034 motorsport, til min A4 B5. Det jeg lurer på er hvilken bremseveske jeg burde bruke? er orginal bra nok? skal kjøre litt på bane i år.

Mvh Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp noe som tåler høyere temp enn org,mulig Mekonomen etc har dette. ;) Hvis ikke har Kollevold noe tror jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fin men ikke så dyr DOT 5.1-væske (=DOT 4) på Kollevold, men det var mest fordi jeg er veeeldig sløv med bremsevæskeskift og ikke kjører på bane.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DOT4 orginal veske eller det du får kjøpt på Mekkis holder i massevis, selv DOT3 hadde holdt, men man får vel ikke tak i DOT3 veske lengere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey:) takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkurat byttet til Comma sin DOT 5.1 bremsevæske så får man se om den holder i helga.

Jeg hadde den liggende på jobben til fattern, men trur det er bilxtra som selger den.

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp noe som tåler høyere temp enn org,mulig Mekonomen etc har dette. ;) Hvis ikke har Kollevold noe tror jeg. :)

Hvis du setter på bigbrake kit så skal du jo ikke trenge noe råere bremseveske, rett og slett fordi temperaturen på bremsene går ned på større bremser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du setter på bigbrake kit så skal du jo ikke trenge noe råere bremseveske, rett og slett fordi temperaturen på bremsene går ned på større bremser.

Så orginal bremseveske holder fint?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal holde det, uansett er det ikke værre enn å bytte. Burde uansett bytte etter banekjøringa, blir varmt for bremsene uansett hvor store de er

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal holde det, uansett er det ikke værre enn å bytte. Burde uansett bytte etter banekjøringa, blir varmt for bremsene uansett hvor store de er

Det er vel ikke varmen som tar knekken på bremsevesken? Det er vel vann som gjør at bremsevesken får ett lavere kokepunkt, og siden bremseveske tar fuktighet som kondens veldig lett opp så bør man bytte det annet hvert år og/eller for hver gang man skal ut på bane siden banekjøring krever mere av bremsene dine enn i vanlig trafikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og DOT3, DOT4, eller DOT5.1 har ikke noe å si om hvor gode bremser du får, du kan gjerne pisse i bremseveskebeholderen men alikevel ha like gode bremser, men DOT merkingen er for og angi kokepunkt og evnen til og ta fuktighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bremsevesken koker, oppstår kondens :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.