#1 Skrevet Juni 3, 2008 Har en eksos temp måler på bilen min som viser 1100 farenheit ved belastning ( i underkant av 600 celcius) Er ikke dette noe høyt? fins det noen grafer noe sted som kan gi meg peke pinn på dette? Trimma 20vt femmer motor det er snakk om 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2008 Er vel heller litt lavt, pleier jo å ligge oppmot 8-900c 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2008 (endret) Mellom 700- 850 er bra for motoren, K.punkt blir velfra ca 920*C sier ekspertene. Kanskje det kan være noe med plasseringen av EGT føleren ? Lesestoff :http://www.nlf.no/mikro/html/Medlemsider/Tekniske%20artikler/AVGASSTERMOMETER.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2008 Min 1.9TDi havner opp på 750-780 grader ved full belastning opp laaang bratt bakke. Har sett det bli nevnt at 950 grader er absolutt max før turboen tar skade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2008 har endel å si hvor man plasserer føleren og, mister vel rundt 100 grader fra grenrør til dp.. (tror det er +/- riktig..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...