Billigste poleringsmiddel best(bladet motor)

Anbefalte innlegg

Hadde vært spennende å se hva resultatet hadde vært om de hadde ventet 2-3 uker etter behandlingen.

tror neppe biltemas "Schratsh Remover" som de så fint klarte å skrive hadde stått som vinner da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo i testen i Motor at en ikke har testet langtidsvirkningen, og kan anbefale en voks på topp for å forlenge virkningen.

 

Men artig at AG som ikke er slipende klarte seg nesten like fra som en slipende fra biltema, for den har nok vesentlig lenger holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en test der det sammenlignes vokser, lakkrenser og polisher over en lav sko. Sånne tester skal man ikke ta seriøst.

 

Du kan også bruke en spesiell nal eller vippe av et vinduspusserblad for å ta vekk de største vannmengdene

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. Auto Glym Super Resin Polish, 184 kroner.

Vanlig voks i flytende form, men den virker også å ha en viss renseeffekt. Resultatet er i alle fall meget bra, og lakkfargen på testbilen kom tilbake uten store anstrengelser. Voksen er lett å jobbe med og lett å fjerne når den er tørket. Bra holdbarhet ifølge tidligere tester. Meget bra resultat, alt i alt.

 

Ja ja, trodde ikke at AG SRP var voks jeg. Ikke etter det jeg har lest/lært her inne ihvertfall. :)

 

Sånne tester tar jeg overhodet ikke seriøst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ja, trodde ikke at AG SRP var voks jeg. Ikke etter det jeg har lest/lært her inne ihvertfall. :)

 

Sånne tester tar jeg overhodet ikke seriøst.

 

Det er vel mer en fyller.

 

Nei, enig med du, slikt gidder jeg ikke lese for annet enn humoren i det hele :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se heeelt nederst til venstre. Der vinneren har blitt brukt.

1212490930539_407.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

der var det mye fint :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se heeelt nederst til venstre. Der vinneren har blitt brukt.

1212490930539_407.jpg

 

Ikke var det pent i hvert fall!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tatt bilde før de startet....alt er jo gullende rent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder meg unna alle de produktene

Testen ser jeg på som useriøs, holdbarhet burde jo absolutt vært en av kriteriene

 

AG er den eneste jeg har prøvd, anser den som en av de aller beste av den gjengen der..

Og den er fortsatt hinnsides langt unna Meguiars produktene jeg bruker i dag!!

 

Må rett å slett få si at det er ikke vits å gjøre det halvveis, når det gjelder med behandling av lakk.

Kun for å spare penger, da blir det aldri bedre, men kanskje ikke værre.

 

Anbefaler å kjøpe ordentlig produkter, de koster litt mer. Men når du vurderer to biler opp imot

hverandre, og utstyret er likt. Ja, da går det på utseende. Behandlingen den har fått :P

Lakkering er dyrt! = en penere bil er mer verdt

 

Riktig kvalitet, er jo sett ut ifra, "kundens" behov, ønsker og forventninger

- Så da går det vel på det når det gjelder valg av produkter også! Hva er forventningene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testen er jo latterlig. Hvorfor kunne de ikke latt noen med LITT peil gjort denne testen...?

 

h_ndvask_183018f.jpg

ehh.. finn mange feil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje- og asfaltflekker tas med en klut fuktet med white-spirit eller autorens/felgrens. Gå over feltene og la white-spiriten virke minst ett minutt, så slipper du å gnikke og gnu så mye for å få vekk flekkene.
AU...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bruksbiler seg jeg ingen grunn til å bruke hundrevis av kroner på rengjøringsmidler.

 

Nå har jeg vasket og polert/vokset 2 biler med kun biltemaprodukter (unntatt vannet).

Grovvask med avfetting og høyttrykksvask, fulgt av bilsåpe og svamp i flere runder. Bruke kaldavfetting på de verste asfaltflekkene og vasket av med bilsåpe. Etter bilene var tørre var det på med polish/voks etterfulgt av voks (begge for metallic). Polish og voks ble påført med poleringsmaskin.

Nå gjenstår å se om dette holder en stund. Den ene bilen står ute til enhver tid så den er en fin test av holdbarheten.

 

Polering/voks og voks kostet sammen 108,- kroner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På bruksbiler seg jeg ingen grunn til å bruke hundrevis av kroner på rengjøringsmidler.

 

Nå har jeg vasket og polert/vokset 2 biler med kun biltemaprodukter (unntatt vannet).

Grovvask med avfetting og høyttrykksvask, fulgt av bilsåpe og svamp i flere runder. Bruke kaldavfetting på de verste asfaltflekkene og vasket av med bilsåpe. Etter bilene var tørre var det på med polish/voks etterfulgt av voks (begge for metallic). Polish og voks ble påført med poleringsmaskin.

Nå gjenstår å se om dette holder en stund. Den ene bilen står ute til enhver tid så den er en fin test av holdbarheten.

 

Polering/voks og voks kostet sammen 108,- kroner.

 

Hvordan ser det ut nå nesten 3 uker senere? Har du bilder før/etter osv? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjeeesp- seen it all before. Mye teite "tester" om dagen..

Har brukt 3 av de produktene der, Sonax hv, Meguiar`s-n og AG polishen.

Sonaxen har jeg stående, bra å bruke på felger faktisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt oftopic , men jeg brukte 3 stegs en til mg på en volvo 850 med mye riper ( lita jente skulle hjelpe pappaen å vaske bilen - med stein ). Det så utrolig bra ut når jeg var ferdig( så ikke ripene ) , men etter 4 uker å et par vask er jo bilen lik...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er fordi du ikke klarer å slipe bort ripene for hånd, ikke de værste i alle fall, istedenfor blir ripene fylt opp med produkt, legger voks over, og når dette tæres bort over tid så kommer ripene tilbake..

sitert før og kan sitere igjen: "man fjerner ikke ripene, man fjerner lakken rundt ripene"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser det ut nå nesten 3 uker senere? Har du bilder før/etter osv? :P

Ingen bilder men lakken ser bra ut ennå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette trenger du

 

Poleringsmiddel – voks

 

Eventuelt voks med rens

 

Rubbing

 

White-spirit/Autorens

 

Poleringsvoks

 

Pussegarn

 

Bøtte og et pusseskinn

 

Pussegarn? : bh : Tror de gutta kunne hatt godt av noen timer på skolebenken med noen som kan dette før de begir seg ut på sånne tester ja! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Mye bra der, ja! Men moralen må nå uansett være at det uansett er bedre å bruke et av produktene enn å la være, og etter snart 30 år polering/voksing av pappas og mine egne (mørke) biler, er det definitivt klassisk gul Simoniz voks, Exalibur cremevoks og autoglym ultra deep shine som har gitt de beste resultatene, med den siste som soleklar vinner fordi den også lar seg fjerne i semi-sol og også etter lang tørketid!

Har kjørt noen prøver med både Meguiars og etpar semi-proffe typer også, men faller tilbake til AG for tilgjengelighet og jevn ytelse og godt utvalg. Kan du skaffe proffe utgaver, ville jeg nok gått for det.

(De mikrofiberklutene AG kom med, er forresten helt utrolig bra å bruke, og gir fint få solstriper!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.