#1 Skrevet Juni 3, 2008 har en vw golf IV å det ryker noe helt sykt av den: klø : noen som har erfaring med va som er galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2008 ryker det blått, svart eller hvitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2008 det er blå røyk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2008 Blå røyk = olje forbrenning Svart røyk = for mye bensin/diesel forbrenning i forhold til luft Hvit røyk = damp, f.eks vannlekasje i toppakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2008 diesel eller bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2008 men han ska nu ikkje ryke nåkka så inni h..... det må jo være nåkka som e feil: klø : det e en bensin motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2008 Sikkert fint hvis du kommermed litt mer opplysninger om motoren som står i bilen osv. Litt lettere for oss å gi svar da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2008 vw golf IV 2000 1,4 motoren er gått 105000km. mer er det vell ikke å si..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2008 Så, det ryker masse blå røyk? Går bilen mye dårligere? Bensin/Olje forbruk høyere enn normalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2008 det ryker noe helt sinnsykt... har ikke merket noe på farten til bilen, men den drikker mye olje! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2008 Ta en komprisjonstest av motroren, og se om det er noen av sylinderne det er lekasje i! Jeg hadde samme røykutvikling på min audi 100 2.3E Quattro C4, og etter en komprisjonstest så viste det seg å være lekasje i 4. sylinder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 3, 2008 hvordan utfører jeg en komprisjonstest? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2008 vw golf IV 2000 1,4 motoren er gått 105000km. mer er det vell ikke å si..... Sjekk veivhus ventilasjonen, dersom denne er tett så ryker det blått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 3, 2008 Hvordan foreta en kompresjonstest: http://64.78.42.182/sweethaven/MechTech/Automotive01/default.asp?unNum=2&lesNum=7&modNum=6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 3, 2008 Ryker bilen hele tiden, eller kun ved motorbrems eller kraftig gasspådrag da? Forøvrig koster det ikke veldig mye å få tatt en komp. test hos et verksted om du ikke er sikker på hvordan du skal gjøre det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 3, 2008 den ryker mye hele tiden, til og med når den står på tomgang. men den ryker mest når jeg gjer gas. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2008 Sjekk veivhus ventilasjonen, dersom denne er tett så ryker det blått Må vist sitere meg selv.. Vet om 1.4 motorer som har rasa pga det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2008 Sett bilen på verksted og få tatt komprisjonstest, siden du ikke veit åssen du gjør det selv så er det lurt og få sett på den og ikke serlig lurt og kjøre med den. raser motoren blir det for dyrt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2008 Skudd i mørket her.... kan det være blåste stempelringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 4, 2008 Må vist sitere meg selv.. Vet om 1.4 motorer som har rasa pga det. x2, sjekk dette først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...