Frustrert 200 20V TQ eier.. (Enda en tråd om blårøyk)

Anbefalte innlegg

Jajaja.... men de aller fleste har en slangetilkobling og en som er beregnet for filter, det var det jeg mente;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

Snakket med flere som jobber på verksted nå ikveld

 

Når begynte jeg å jobbe på verksted? :D:touche:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Når begynte jeg å jobbe på verksted? :D:touche:

 

haha..snakket med Jan olav og martin på tlf igår da jeg var på tverrlandet. (tidligere audi freaks)

 

Du er jo rådgiver og statsviter ikke sant?:D

Dine kommentarer stemte vistnok da.hehe..10 poeng til deg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

haha..snakket med Jan olav og martin på tlf igår da jeg var på tverrlandet. (tidligere audi freaks)

 

Du er jo rådgiver og statsviter ikke sant?:D

Dine kommentarer stemte vistnok da.hehe..10 poeng til deg:p

 

Woohooo, 10poeng:D

bios_family_homer.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg syns det er rart med ladetrykket ditt jeg....

 

2 tips er å sjekke magnetventil og wastegate

 

du skal da ha fullt ladetrykk ved 3500vel?? uansett gir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

jeg syns det er rart med ladetrykket ditt jeg....

 

2 tips er å sjekke magnetventil og wastegate

 

du skal da ha fullt ladetrykk ved 3500vel?? uansett gir

 

For å være ærlig så er jeg egentlig "drittlei" denne bilen allerede.

 

Har sjekket wastgate og den så grei ut. Membran var værtfall hel. Uansett så må jeg få bort denne blårøyken først og høye bensinforbruket. Blir det rep på over 20k,så selges den og jeg kjøper meg en S4/RS4 '99+ istedet.:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette høres kanskje rart ut, men hva med å prøve å koble fra luftslangen fra turboen, og se om bil ryker enda??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av morten stensland

dette høres kanskje rart ut, men hva med å prøve å koble fra luftslangen fra turboen, og se om bil ryker enda??

 

Den fra filteret og lmm? Måtte stikke innom pilsdrikkinga her :P

 

Her er et bilde..kan jo evt peke for meg.. Tenker kanskje på veivhusvent?

turbo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tekte mer på slangen som går på trykksiden, så hvis evt. turboen drar inn olje fra lagerhuset og inn i kompressorhuset vil da røyken fra motoren din forsvinne

 

bilen vil gå aldeles elendig, men en luker liksom bort en mulighet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar du bort slangen vil turboen overvarve og ødelegges hvis du ikke gir den motstand!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: 24%

2: 29%

3: 24%

4: 27%

5: 28%

 

Nå er det bare å skifte ventiltetninger så bør alt være i skjønneste orden.:D

 

UTROLIG glad for resultat av komp,turbo og sviktest.

 

Takker alle for sine bidrag:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Du bør ikke ha mere enn 10-15% svik.

Jeg vill nokk tro at en god del av det sviket går forbi stempelringene.

Samtidig har jeg villa overhalt toppen med eventuelt nye vetilstyringer.

 

Hans da..må ikke drepe "gleden" min:D

 

Fikk høre at et svik opptil 35% var akseptabelt.

 

Du har nok rett i det du sier her. Møller sier at disse resultatene er ok og et svik på 24-29 er normalt på denne km-stand.

 

Uansett så er vel ventiltetningen såpass utskiftbare etter disse resultatene.

Tenker litt på pris Hans. Hvor stor kostnad er det å bytte stempelringene fremfor ventiltetningene? Like greit å ta alt når du først er igang? Deler/jobb i pris på slikt arbeid når det gjelder stempelringene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Veldig vanskelig å gi pris på den jobben der.

Men det er billigere å gjøre det rett med en gang uansett.

Du kan nå ringe meg utpå kvelden så skal jeg tenke litt.

Tlf 98410000

 

Den er god. Blir sittende på jobb til 18-19 tiden og lokalmøte etterpå. Kan ringe deg imorgen på formiddagen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det er riktig ved den kjørelengden synes jeg høres ut som tull, min gamle Audi 100 quattro hadde 12-15% etter 420000 km.. Er enig med Hans Karlsen i at noe bør gjøres med det samme, bedre å gjøre det ordentlig en gang enn uordentlig 5 ganger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det normalt at disse bilene ryker?

 

(audi 200 20v tq)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 200TQ20v som jeg solgte med litt over 300000 km kom det såvidt et gufs fra etter å ha stått en god stund, men aldri noe å legge merke til ved vanlig kjøring.. I utgangspunktet skal det jo ikke ryke noe i det hele tatt bortsett fra litt kondensdamp når det er kaldt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har merket at bilen ryker mer enn andre biler for å si det sånn. Jeg tror turboen begynner å gi seg, men da skulle vel røyken hellet mot det blå og lukta brent olje? Det jeg snakker om ser ut som kondensdamp men det er jo +10 grader ute så kan jo ikke vere det? bilen har gått 185000.. Et tilleggsspørsmål. Originalturboen til disse bilene her, hvor mye tåler den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grovt eksosanlegg=mye kondens=mye hvit kondensrøyk :)

 

Håper i alle fall det er det som er årsaken for slik er bilen min også i det været vi har nå med kjølige og fuktige kvelder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel en aning hvit røyk av min også på en fuktig aften som ikveld... grov eksos sier du? : rolleyes

nææhda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2x2,5" hele veien og staka kat, så kan vere noe i det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.