#26 Skrevet Oktober 16, 2004 Jajaja.... men de aller fleste har en slangetilkobling og en som er beregnet for filter, det var det jeg mente;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 16, 2004 Tusen takk for innspill!! Terje,her er noen linker http://info.product-finder.net/greddy/Oil-Catch-Tank.html http://www.alamomotorsports.com/products.html? http://www.alamomotorsports.com/grd_catchcan.html Får disse fra $90-104 mener jeg. En kompis som tipset meg. Bruker sin på en S6. Skal bestille en slik litt senere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg Snakket med flere som jobber på verksted nå ikveld Når begynte jeg å jobbe på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Når begynte jeg å jobbe på verksted? haha..snakket med Jan olav og martin på tlf igår da jeg var på tverrlandet. (tidligere audi freaks) Du er jo rådgiver og statsviter ikke sant? Dine kommentarer stemte vistnok da.hehe..10 poeng til deg:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg haha..snakket med Jan olav og martin på tlf igår da jeg var på tverrlandet. (tidligere audi freaks) Du er jo rådgiver og statsviter ikke sant? Dine kommentarer stemte vistnok da.hehe..10 poeng til deg:p Woohooo, 10poeng:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 16, 2004 jeg syns det er rart med ladetrykket ditt jeg.... 2 tips er å sjekke magnetventil og wastegate du skal da ha fullt ladetrykk ved 3500vel?? uansett gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av morten stensland jeg syns det er rart med ladetrykket ditt jeg.... 2 tips er å sjekke magnetventil og wastegate du skal da ha fullt ladetrykk ved 3500vel?? uansett gir For å være ærlig så er jeg egentlig "drittlei" denne bilen allerede. Har sjekket wastgate og den så grei ut. Membran var værtfall hel. Uansett så må jeg få bort denne blårøyken først og høye bensinforbruket. Blir det rep på over 20k,så selges den og jeg kjøper meg en S4/RS4 '99+ istedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 16, 2004 dette høres kanskje rart ut, men hva med å prøve å koble fra luftslangen fra turboen, og se om bil ryker enda?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av morten stensland dette høres kanskje rart ut, men hva med å prøve å koble fra luftslangen fra turboen, og se om bil ryker enda?? Den fra filteret og lmm? Måtte stikke innom pilsdrikkinga her Her er et bilde..kan jo evt peke for meg.. Tenker kanskje på veivhusvent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Oktober 17, 2004 tekte mer på slangen som går på trykksiden, så hvis evt. turboen drar inn olje fra lagerhuset og inn i kompressorhuset vil da røyken fra motoren din forsvinne bilen vil gå aldeles elendig, men en luker liksom bort en mulighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Oktober 17, 2004 Tar du bort slangen vil turboen overvarve og ødelegges hvis du ikke gir den motstand! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Oktober 21, 2004 1: 24% 2: 29% 3: 24% 4: 27% 5: 28% Nå er det bare å skifte ventiltetninger så bør alt være i skjønneste orden. UTROLIG glad for resultat av komp,turbo og sviktest. Takker alle for sine bidrag:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Hans Karlsen Du bør ikke ha mere enn 10-15% svik. Jeg vill nokk tro at en god del av det sviket går forbi stempelringene. Samtidig har jeg villa overhalt toppen med eventuelt nye vetilstyringer. Hans da..må ikke drepe "gleden" min:D Fikk høre at et svik opptil 35% var akseptabelt. Du har nok rett i det du sier her. Møller sier at disse resultatene er ok og et svik på 24-29 er normalt på denne km-stand. Uansett så er vel ventiltetningen såpass utskiftbare etter disse resultatene. Tenker litt på pris Hans. Hvor stor kostnad er det å bytte stempelringene fremfor ventiltetningene? Like greit å ta alt når du først er igang? Deler/jobb i pris på slikt arbeid når det gjelder stempelringene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Hans Karlsen Veldig vanskelig å gi pris på den jobben der. Men det er billigere å gjøre det rett med en gang uansett. Du kan nå ringe meg utpå kvelden så skal jeg tenke litt. Tlf 98410000 Den er god. Blir sittende på jobb til 18-19 tiden og lokalmøte etterpå. Kan ringe deg imorgen på formiddagen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Oktober 21, 2004 At det er riktig ved den kjørelengden synes jeg høres ut som tull, min gamle Audi 100 quattro hadde 12-15% etter 420000 km.. Er enig med Hans Karlsen i at noe bør gjøres med det samme, bedre å gjøre det ordentlig en gang enn uordentlig 5 ganger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Oktober 21, 2004 Hvor mye er det normalt at disse bilene ryker? (audi 200 20v tq) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Oktober 21, 2004 Min 200TQ20v som jeg solgte med litt over 300000 km kom det såvidt et gufs fra etter å ha stått en god stund, men aldri noe å legge merke til ved vanlig kjøring.. I utgangspunktet skal det jo ikke ryke noe i det hele tatt bortsett fra litt kondensdamp når det er kaldt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Oktober 21, 2004 Jeg har merket at bilen ryker mer enn andre biler for å si det sånn. Jeg tror turboen begynner å gi seg, men da skulle vel røyken hellet mot det blå og lukta brent olje? Det jeg snakker om ser ut som kondensdamp men det er jo +10 grader ute så kan jo ikke vere det? bilen har gått 185000.. Et tilleggsspørsmål. Originalturboen til disse bilene her, hvor mye tåler den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Oktober 21, 2004 Grovt eksosanlegg=mye kondens=mye hvit kondensrøyk Håper i alle fall det er det som er årsaken for slik er bilen min også i det været vi har nå med kjølige og fuktige kvelder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Oktober 21, 2004 var vel en aning hvit røyk av min også på en fuktig aften som ikveld... grov eksos sier du? nææhda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Oktober 22, 2004 Har 2x2,5" hele veien og staka kat, så kan vere noe i det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...