Vaskeriper: test av Autoglym og noen bilpleiespørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en mørkeblå audi som har veldig mye vaskeriper osv. Tenkte jeg skulle teste noen autoglymprodukter jeg hadde stående. Testet på støtfangeren, der det ikke er så synlig.

 

Vasket et felt, før jeg brukte "paintrenovator". Jeg gikk over to runder med dette før jeg polerte med "ultra deep shine".. Synes resultatet ble meget bra med tanke på utgangspunktet. Til påføring brukte jeg polergarn og tørket av med en gammel (men ren) t-shirt.

 

Pics:

 

IMAG0039.jpg?t=1212529366

 

IMAG0035.jpg?t=1212529467

 

IMAG0037.jpg?t=1212529486

 

Som dere ser ble det en klar forbedring. Men jeg har brukt disse to produktene på caben også og da synes jeg ikke resultatet ble like bra. Kan selvsagt ha noe med utgangspunktet å gjøre, men jeg synes ikke paintrenovatoren tok så mye swirls. Forskjellen i arbeidsmetoden var at jeg da kun gikk over med "renovatoren" en gang og så brukte jeg en maskin. Det står på "renovatoren" at man ikke skal bruke maskin, stemmer det i praksis? Ser for meg at det er et helv** å ta de store flatene på audien for hånd.

 

Noen som har prøvd autoglym sine "proff" produkter? Husker ikke hva de heter men det er to typer/ulike grovheter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier bare en ting, selv om du får gode resultater med feks autoglym: Meguiars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig.. Det var Autoglym jeg hadde for hånden, har ikke testet Meguiars.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paint renovator fra Autoglym er jo bare tull. Holder en vask. Tar ingen vaskeriper. Gir litt glans og det er alt. Jeg har hatt mye autoglym, er gått over til å kun bruke 3m og Pinnacle. Eneste som tar bort vaske riper og holder glansen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du grus på svampen den vasken da eller? He he.. Neida, jeg har ikke vasket caben etter jeg "behandlet" den, så får se.

 

Men en paintrenovator der vaskeripene kommer TILBAKE etter en vask er ingen paintrenovator. Jeg er ingen ekspert, men er ikke det meningen at slike middel skal "slipe" bort ripene slik at man blir kvitt dem for gått (evt til man lager nye vaskeriper)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke super resin polish et produkt som du legger på etter polering for å bevare shinen og ikke et poleringsmiddel i så måte?

 

EDIT: Så nå at han skrev at det var et all-in-one produkt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.