Hvordan låse fast veiv på RR (3B) for å få skrudd fast svingningsdemper??

Anbefalte innlegg

Har hatt av svingningsdemperen på min RR motor pga registerreimsbytte. Har fått opplyst at bolten som holder den skal dras til med 450 Nm, men da må jo veiva låses på en ellerannen måte for å få dratt til med dette momentet. Finnes det noe spesialverktøy for dette? Har fått låne et av en kompis som han har laget til bruk på sin S2 men det passa ikke på min motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilen i 5.gear og få noen til å holde på bremsen.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder det for å dra 450 Nm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etterpå at svingningsdemperen ikke har forskjøvet seg (kilen ryker i hvertfall lett på AAN..) i forhold til svinghjulet, så du ikke får noen overraskelser med timingen. Bytt også bolten, men det visste du sikkert allerede..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk etterpå at svingningsdemperen ikke har forskjøvet seg (kilen ryker i hvertfall lett på AAN..) i forhold til svinghjulet, så du ikke får noen overraskelser med timingen. Bytt også bolten, men det visste du sikkert allerede..

Nei det visste jeg faktisk ikke du.. Hvordan sjekker jeg det? Er ingen merker på min svingningsdemper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noe jeg kasta sammen når jeg skulle gjøre samma jobben og var lei andre metoder. Ikke pent, men virker ypperlig. En bit eksosrør og litt flattjern....

DSCF2422 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilen er et svakt punkt og har ført til mange havarier...

Ja det er det jeg helst vil unngå og derfor vil jeg gjøre det på den riktige måten..

Dette verktøyet setter dere inn i hullet rundt bolten, og så skal det låse mot den tappen i hullet der eller? Hvor vil den andre enden "ta imo" for å låse det hele? Fås det kjøpt hos Audi eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

audi verksteder har spesial verktøy for dette.. ;) gjorde nettopp akkurat det samme på min.. en laaang arm med et rundt hode med spor i, no alla det hjemmelagde verktøyet som er avbildet rett over her.. også latmann med pipe.. funka på min (3b motor)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.