#1 Skrevet Juni 4, 2008 har planer om å kjøpe et påbegynt prosjekt, en golf mk2 gti 8v Turbo. Motoren er bygget på en GTI 8v motor, med et BLT/Oettinger replica turbo-kit, 160hk / 210nm @ 0.6 bar. Hva må jeg gjøre for å få denne bilen godkjent med denne motoren? da tenker jeg på alt av understell osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2008 Altså, har du en bil uten turbo kan du fint sette turbo på den helt lovlig, men du kan ikke øke hk antallet over 5-10% Holder du deg innefor det så trenger du ikke noe større godkjenning. Har du 100hk kan du øke den til 110hk helt lovlig uten større godkjenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2008 BLT-setta er allerede godkjent for bilen, og det skal være mulig å få tak på godkjenningspapirer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2008 Altså, har du en bil uten turbo kan du fint sette turbo på den helt lovlig, men du kan ikke øke hk antallet over 5-10% Holder du deg innefor det så trenger du ikke noe større godkjenning. Har du 100hk kan du øke den til 110hk helt lovlig uten større godkjenning. bilen er jo en gti 8v, der er det vel 110hk eller noe.. så 160 er allerede over,,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2008 BLT-setta er allerede godkjent for bilen, og det skal være mulig å få tak på godkjenningspapirer vet du hvor man kan få tak i papirene? denne turbo'n ble ettermontert på motoren. er det ikke kun de som kom ut av fabrikken med turbo'n orginalt i 80-90 -tallet som har dette godkjent? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2008 vet du hvor man kan få tak i papirene? denne turbo'n ble ettermontert på motoren. er det ikke kun de som kom ut av fabrikken med turbo'n orginalt i 80-90 -tallet som har dette godkjent? ingen av de kom utfra fabrikken med turbokit.. det er ettermontert av trimmingsfirmaer i såfall.. noen gav og nybil garanti på lik linje med fabrikaten.. mikkelsen var en av de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2008 ingen av de kom utfra fabrikken med turbokit.. det er ettermontert av trimmingsfirmaer i såfall.. noen gav og nybil garanti på lik linje med fabrikaten.. mikkelsen var en av de en kar som mente de kom fra fabrikken med turbo.. men ok! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2008 G60 har jo 160hk. så det må vel være mulig å ta det den veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2008 Jepp, få dokumentasjon fra Møller på ombygging fra Golf II -> G60. Så blir det å ta kontakt med ditt lokalt biltilsyn for å lufte planene, vise dokumentasjon og prøve å la de godkjenne bilen med turbo istedet for G-lader. Husk at mye hjemmemekk kan være et problem når det kommer til CO-måling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2008 jeg hadde en MIkkelsen/BLT 8v turbo en gang.. kan vel ratt referere til regnr på denne bilen? alt der var std GTI (bremser og alt) dog var det motoren som var forskjellen, denne var bygget på en 1.8 med digifant innsprut BLT papirene kan søkes etter på nettet veit om folk som har disse papirene, men ingen som vil gi dem ut direkte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2008 Jepp, få dokumentasjon fra Møller på ombygging fra Golf II -> G60.Så blir det å ta kontakt med ditt lokalt biltilsyn for å lufte planene, vise dokumentasjon og prøve å la de godkjenne bilen med turbo istedet for G-lader. Husk at mye hjemmemekk kan være et problem når det kommer til CO-måling. okey.. det er ikke påbudt med kat på denne siden det er en 88 mod, så kanskje utslippene kan reddes der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2008 jeg hadde en MIkkelsen/BLT 8v turbo en gang.. kan vel ratt referere til regnr på denne bilen? alt der var std GTI (bremser og alt) dog var det motoren som var forskjellen, denne var bygget på en 1.8 med digifant innsprut BLT papirene kan søkes etter på nettet veit om folk som har disse papirene, men ingen som vil gi dem ut direkte! og den fikk du godkjent eller? er det bare å google? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2008 okey..det er ikke påbudt med kat på denne siden det er en 88 mod, så kanskje utslippene kan reddes der.. Kanskje, kanskje ikke.. Min erfaring er at en kat ikke gjør all verdens forskjell, går mer på motorstyring/blanding. G60 hadde jo og 4x100 understell, men 280mm bremser. Tipper du har 239mm på den nå, så litt blir det jo å bytte. Hver godkjenning er individuell, så det er lite vits å henvise til andre godkjente biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2008 Kanskje, kanskje ikke.. Min erfaring er at en kat ikke gjør all verdens forskjell, går mer på motorstyring/blanding. G60 hadde jo og 4x100 understell, men 280mm bremser. Tipper du har 239mm på den nå, så litt blir det jo å bytte. Hver godkjenning er individuell, så det er lite vits å henvise til andre godkjente biler. får vel bare prøve og se..regner med å bytte bremser hvis det skulle ha skjedd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...