Regreim stramming på 2.0E ABK-motor

Anbefalte innlegg

Bytta regreim på cabben her om dagen, og overraskelsen var stor når jeg i kittet fra Mekonomen fant ut at spennrulla var større i diameter, noe som medførte at jeg måtte vri strammeren såpass langt at demperen begynte på det 'harde' området av fjæra, for ikke å skrape borti spennrulla. (De som har vært borti denne motoren skjønner hva jeg snakker om..)

Ved oppstart sang det noe mer enn før og det var akkurat som det var et tørt lager, og lyden kom fra den nye spennrulla, som når jeg hadde den løs var helt fin og fast. Etter en tur til København i helgen sjekket jeg igjen, og nå så jeg at det var endel gummistøv her og der, og reima lå an mot den ene 'kanten' på spennrulla. Er denne feil? Sjekket med Mekonomen, og det var lik spennrulle i et annet kit de hadde der, men han skulle allikevel bestille inn en løs rulle av et annet merke, så får vi se.

Jeg følte at jeg kunne vri reima 90 grader 'greit', men hvor mye skal denne strammeren spenne imot egentlig? Jeg har ikke Haynes eller noen annen manual..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du har fått feil strammehjul.. Det er et skille ved 95-modell på ABK-motor.

Er ikke alltid Mekonomen fanger opp slike ting i sitt system. Reima er lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, Andreas!

Update..

Raslelyden forsvant, men det gviner fortsatt myyye mer enn med den gamle reima og rulla, og jeg får noe mer 'gummibøss' i reimcoveret enn før, selv om det har blitt mye mindre enn de første 100 km.

Jeg spurte Mekonomen om de hadde forskjellige ruller, men den 'løse' rulla han bestilte inn var helt lik den som var levert i settet, så det var en blindgate. (Var samme bestillingsnummer på alle rullene til de årene den var levert iht. Mekonomen) Kan hende jeg får bestille originalrulla på Møller for å sammenligne?

Om noen har Haynes-manualen til denne motoren (80/100) og kan sjekke infoen på dette med regreim, hadde det vært fint!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro du har fått feil strammehjul.. Det er et skille ved 95-modell på ABK-motor.

Er ikke alltid Mekonomen fanger opp slike ting i sitt system. Reima er lik.

Stemmer det, kommer opp på Bilxtra sine sider...: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæggern.. Det er helt sant! Jeg får vise dette til Mekonomen, så får vi håpe det ordner seg!

Takker masse, dette må være verdens beste forum for VW og Audi! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tok jeg kontakt med Mekonomen igjen, og mannen i disken så blant flere leverandører, og når jeg hadde med den originale kunne vi kjapt se at det var noe feil i systemet deres. Det endte med at jeg med Mekonomens velsignelse hentet en ny orignaldel hos Møller i Horten, og returnerte den andre. Da hadde den allerede begynt å gå i oppløsning, så det var på tide. Vi gikk ut fra at reima hadde overlevd, den så helt fin ut i hvertfall.

Kjempeservice av Mekonomen, og innehaveren skulle tå det opp sentralt, så da håper vi de fikser på problemet!

Klar for nye 100'!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.