Merkelige problemer med min 1993 Audi S4

Anbefalte innlegg

Problemet er at bilen ikke starter skikkelig. Den er bortpå å starte, men stopper igjen etter bare 1 - 2 sekunder. Nettopp skiftet veivakselføler på den.

 

Jeg har sjekket om bensinpumpen går når jeg prøver å starte, men kan ikke høre noe. Er det ikke slik at denne skal gå når en kinner motoren? Hvor ligger bensinpumpe-releet på denne bilen? Noen gode forslag? Er det noen som opplever eller har opplevd det samme med denne AAN motoren?

 

BILEN ER EN 1993 AUDI S4

 

Ser det er en stakkar med 10vt som har samme problemet som meg. Er det samme oppbygging på disse motorene?

 

Håper at det er noen kloke hoder der ute som kan gi meg noen pointers på hva i helsike dette er for noe tull...

 

 

Her er linkene til de to trådene jeg snakker om....

 

2,2 10v http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124373

 

min AAN http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124071

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være noe tull med startsperren? Skyter i lufta her men....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo også vært nevnt. Hvordan løser jeg eventuelt det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Desverre. Men kunne høres litt ut som det bare. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

releet ligger vel i sikringsboksen under pansret? Kjør Vag-Com ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Døende bensinpumpe kan gi merkelige symptomer. På fatters 2,6 som har samme pumpe som s4, kunne du kjøre lenge, stoppe bilen og ikke få start igjen. Så kunne du taue bilen et stykke, og plutselig startet den på nøkkel om du prøvde.

 

Byttet pumpa og bilen ble 110% igjen. Jeg åpnet inspeksjonsluka i bagasjerommet og lyttet til pumpa samtidig som noen vrei rundt nøkkelen. Byttet den på mistanke siden det ikke kom en lyd. Når det gjelder relee har du helt sikkert en bråte under dashen vel? Med oversikt over hvilke som er hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Jeg skal det når jeg har muligheten til det. Har ikke selv og er derfor avhengig av hjelp fra andre. Har fått tilbud fra Thomas Skala og kommer sikkert til å benytte meg av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin pumpe releet ligger under dashbordet på førersiden. Sitter i en rele rekke på 6stk releer. Bensinpumpereleet nr 6 helt til høyre i rekken!

Regner med at du har sjekket sikringen.

Det er eventuelt greit å ta opp baksetet og det runde lokket som er under der for å måle om det er spenning til bensinpumpen når du prøver å starte bilen.

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare opp med baksetet om det er sedan.. I avanten kommer du lett til. Eller er det annerledes på quattro avant kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

baksetet er det ikke noe vits i å ta opp, du må inn i bagasjerommet, og på det opphøyde plattået helt innerst ligger luka ca midt på, omtrent rett under hullet som dukker opp når du tar ned midtarmlenet i baksetet. kan godt være bensinpumpa, hadde samme symtomer og skiftet og da startet den igjen. husk også at sansynligvis er den jordingsfargede ledningen (altså grønn/gul) pluss 12v og den brune minus, slik at du får koblet sånn at pumpa går rett vei.. måtte skru opp en tur til og gjøre om jeg gitt...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke bensinpumpa i morgen. Tenker jeg kommer til å kjøre en liten tur (om bilen starter da) slik at den blir varm og deretter stoppe den hjemme. Så skal jeg prøve å starte igjen.

Men en arbeidskollega og jeg prøvde å høre etter pumpa i dag, men kunne ikke høre denne når vi prøvde å starte bilen (skal være lett å høre den når den går).

Det er lett å komme til denne i Avanten, trenger bare å dra opp teppet baki så ligger lokket rett under der.

Noen tips om hvordan en lettest måler denne pumpa og hva er nummeret på releet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke måle pumpa.. bare løfte den litt opp i tanken og sett på strøm. Unngå gnist om mulig. ;)

Disse pumpene skal ikke gå i friluft, det kan også drepe den.

 

Les denne tråden ang testing og bytting av pumpe på c4 avant:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=32929

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke måle pumpa.. bare løfte den litt opp i tanken og sett på strøm. Unngå gnist om mulig. ;)

Disse pumpene skal ikke gå i friluft, det kan også drepe den.

 

Les denne tråden ang testing og bytting av pumpe på c4 avant:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=32929

 

Hvordan gikk det med den bilen da. Kom problemene igjen eller ble alt bra utenom luggingen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, alt bra unntatt lugging på mellomgass. Jeg tror enda at det skyldtes flere dårlige dyser. Hadde gått 360000km den bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestiller ny bensinpumpe og rele i dag jeg. Er nok modent for utskifting alikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.