#1 Skrevet Juni 5, 2008 Jeg fikk plutselig en rar lyd i bilen min i går. Den kom først da pappa var ute å kjørte den, ( selvsakt skjer ting når andre låner bil: bh : ) Når jeg gir på så høres lyden ut som en eksoslekkasje av noe slag, men det rare er at når bilen står stille på tomgang så rister det noe veldig i hele bilen. Og hvis man står utenfor bilen så hører man ingenting unormalt, bare normal dieselklakking:) Når je starter og stopper bilen så kommer et par "dunk"/husk akkurat i det motoren stopper og i det den starter. Har sett over under bilen, ser ikke noe tydelig galt der, ikke noe hull på eksosanlegget eller at eksosanlegget får borti noen plass. Dette "fenomene" kommer og går. Virker som at det kommer og blir borte igjen hvis jeg kjører over kul slik at bilen vrir seg ( ikke så bra forklart men..) Noen som har noe formening om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2008 et skudd i blinde, motorfeste? (passer ikke med eksos lyd men passer til dunk og vridning på motor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2008 Tipper på ett deffekt motorfeste.. Har bilen automatgear? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2008 Eksoslyden kan ratt være en viberasjonslyd. Kjørte bilen litt nå i stad, og da så jeg at girstanga flytter seg veldig mye bakover når jeg gir på. Så er nok ratt et motorfeste eller girkassefeste. Men skal dette ryke på en slik bil så tidlig? Den har gått 130.000km nå. Den har manuel girkasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2008 Kanskje en dyse som begynner å ta kvelden...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2008 Har vært litt inne på tanken. Men den vil vel ikke gjøre så girstanga flytter seg mer en normalt? Men uansett, hvor mye koster det i bytte ei dyse, slik ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2008 Stenges 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...