#1 Skrevet Juni 5, 2008 heisan, Har bytta til s2 calipere og 2,8q skiver på min audi 80. Nye mintex klosser, nye skiver og nyoverhalt caliper.. Men alikevel så piper kviner det som bare f... Det hele er veldig irriterende, og nesten flaut! Var en som sa jeg kunne pusse på klossene, funka dårlig. En anna sa at jeg skulle kutte et spor med baufil, det har jeg ikke prøvd enda. Noen som vet hva som funker? eller kan jeg kjøpe noen andre klosser som ikke kviner? takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2008 Jeg hadde samme problem på den første bilen 3´r VR6 Ble byttet skiver og klosser foran og bak på verksted, men peip no sykt.. Og ja, skjønner du blir flau! Det ble jeg og.. Men det kommer vel bare av at de ikke sitter helt rett i mot hverandre?? Jeg klagde, klagde og godtok til slutt å betale for nye EBC Red kevlar klosser foran, mot at de ikke tok noe for arbeidet! Det hjalp.. + mye bedre bremseeffekt edit: noen sier disse klossene må bli litt varme før effekt. Men jeg merket ikke noe til det! kjørte sommer og vinter like herlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2008 Piping i bremsene kan ofte skyldes flere ting. Noen ganger kan det være at det er små stein som har satt seg fast i belegget, men det tviler jeg på i dette tilfellet. En annen ting er at det kan være at klossene vibrerer mot skiven, dette kan også gi pipelyder. Det er derfor mange klossene har et gummibelegg på baksiden. Hvis det ikke r det på dine klosser, kan du enkelt montere dette. Et annet gammelt "gubberåd" er å smøre et godt lag med kobberpasta på baksiden av klossene, dette forhinder også vibrasjoner som gir lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2008 hmm... for se om jeg smører på MER pasta i helga da, var kansje litt kjip.. funker ikke det blir det ordentlige klosser... Selger dem det i butikk eller må jeg på nett da? Egentlig så peip de ikke i begynnelsen... bytta vel rundt jul. Men tenker fortsatt at det er nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2008 Så du har smørt på kobberpasta allerede? Jeg har aldri opplevd at Mintex piper... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2008 har det samme problemet min med min.. piper skikkelig når jeg bremser vanlig, men når jeg bremser hardere så gir pipinga seg... sinnsykt irriterende og flaut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2008 Jeg satte på Mintex-klosser på A6-en i vår, og de også piper litt. Men kan ikke si jeg merker så mye til det, for pipinga er bare barnemat i forhold til Ferodo-klossene som står på A4-en. Pipinga og ulinga med de kan konkurrere med en lastebil med slitte bremser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2008 Bruker ALLTID kobberpasta på baksiden og anleggsflatene på klossene da vi skifter på jobben. Nettopp for å hindre slik piping. Problemet er jo at dette fettet/pastaen vaskes vekk etterhvert. Kanksje du rett og slett må gi de litt mer ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 8, 2008 kjøpt noen anti sqeeck pads eller noe på bilxtra... skal vist funke, er bare gummi"matter" som man legger på caliper siden av klossene.. får se når jeg får gjort det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2011 Tar opp denne igjen. Piper når jeg bremser med Golfen, noe det har gjort siden jeg tok den ut igjen fra vinterlagring. I dag ble det straks verre ei stund, og så tilbake til den vanlige pipinga igjen. Sikkert en stein som kilte seg fast som gjorde det verre. Skal kjøpe kobberpasta i morgen og få gått over bremsene for å få bukt med den flaue ulåta, men lønner det seg å smøre på kobberpasta på glideboltene også, og ikke bare på anleggsflaten på bremsekloss mot kaliper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2011 Jepp, det er lurt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2011 Da gjør jeg det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 13, 2011 Mine bremser uler(!) når det regner, og etter jeg har vaska eller spylt bilen.. Går vekk etter en liten stund, men er uans irriterende.. Hva kan dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bremsesystem-reservedeler/Ovrig/Dempingsplater-mot-bremseskrik-universal/ Funket for meg, men bildet lyver. Det stod biltema printet i blått overalt på de jeg fikk. Skrapet det av med en mynt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bremsesystem-reservedeler/Ovrig/Dempingsplater-mot-bremseskrik-universal/ Funket for meg, men bildet lyver. Det stod biltema printet i blått overalt på de jeg fikk. Skrapet det av med en mynt Er det 3M slik som bildet viser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 13, 2011 Er det 3M slik som bildet viser? Eh..? Funket for meg, men bildet lyver. Det stod biltema printet i blått overalt på de jeg fikk. Skrapet det av med en mynt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 13, 2011 Eh..? Ja, så det. Men man vet aldri med biltema, når de først bruker et bilde fra 3M skulle det ikke forundre meg om det hadde stemplet biltema på for ekstra reklame. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 13, 2011 Smør opp glidepinner, puss ren glideflatene til klossene på kalipperfestet og smør opp bevegelsesfeltet til klossen samt baksiden. Man kan også med fordel slipe en skråkant rundt på beleggene for å unngå gnisse/pipelyder Se også at det ikke er noen stein mellom skive og bremseskjold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...