Hvordan er det og kjøre uten resirk på 5'ern?

Anbefalte innlegg

har en kompis med en 200 sx som tok av dumpen sin og fikk en herlig plystre lyd.

 

men er det egentli så sunt? har så lyst og teste det på min og se hvordan lyden blir: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å koble den av det..

Er ikke HELT optimalt for turbo.. Men ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker vel og å sette inn en stivere fjær i resirken..?:)

Er vel kanskje LITT sunnere for turbon:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv en forge dump. men det er ikke den orginale fjøra i den:P hehe. får prøve litt i neste ike da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker vel og å sette inn en stivere fjær i resirken..?:)

Er vel kanskje LITT sunnere for turbon:)

 

Så lenge det kvitrer går det via turboen, altså resirk'n åpner ikke. så da er man like langt..

 

Selv shimsa jeg opp ventilen så den ikke åpnet bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åå...er vel ikke no optimalt i det hele tatt...tar non sekunder ekstra før du får trykk,osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... men fy for en deilig lyd !

 

Go for it : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åå...er vel ikke no optimalt i det hele tatt...tar non sekunder ekstra før du får trykk,osv..

 

Kjørte uten på min noen dager nå ettersom slangen til resirsk røk, merket ikke noe som helst til turbolag... Det tar ikke akkurat en turbo som spoler med 160000-180000 o/min mye tid å fylle opp de få literne som er i trykkrør og IC.

 

Men var ganske morsom lyd, en slags klaprelyd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha^^, da må det prøvest straks bilen er ned fra bukken på mandag/tirsdag:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må sef da blende begge ender? Når man tar av resirken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må sef da blende begge ender? Når man tar av resirken...

 

Tror nok det.Var blendet på min når den ble kjøpt.Som sagt, var en herlig plystre lyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må sef da blende begge ender? Når man tar av resirken...

 

Om du ikke blender det nederste har du et 20mm hull ut av trykkrøra dine, og du vil få veldig lite ladetrykk.. Om du ikke blender den som sitter før turboen vil du suge inn MYE luft bak LMM, og da har du også et problem.. Så ja, begge deler samt den lille vacum slangen på toppen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke blender det nederste har du et 20mm hull ut av trykkrøra dine, og du vil få veldig lite ladetrykk.. Om du ikke blender den som sitter før turboen vil du suge inn MYE luft bak LMM, og da har du også et problem.. Så ja, begge deler samt den lille vacum slangen på toppen :)

 

ja ikkesant... menne.. det kan umulig være bra. Alt lufta som "blir igjen" slår jo rett tilbake mot turbo, nettopp derfor man får kvitringa...kanskje ikke så sunt i lengden ;) men damn for en fin lyd man får... spesielt med åpent filter da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åå...er vel ikke no optimalt i det hele tatt...tar non sekunder ekstra før du får trykk,osv..

 

merka litt ekstra lag uten den jeg også, men hvis man girer litt kjapt så merker man ikke stort. optimalt er det nok ikke uansett.

 

lyden i 5`ern er råest uten ventilen ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.