Stor dekkslitasje etter montering av justerbart.

Anbefalte innlegg

Har montert justerbart senkesett på min Passat 3B 4motion. Etter det har jeg opplevd veldig stor slitasje på bakdekkene!

Det er ikke vinkelen i overkant som kan for det, men hjulet står rett og slett ikke rett i forhold til bilen.

På hvilken måte kan jeg få justert dette noenlund rett, til jeg får bilen på verksted. (26.juni).

Det er slitasje over hele dekket, og jeg må kjøpe nye dekk bak.

Noen med kloke svar? Er realtivt ukjent med justeringer etter bytte av dempere, senk osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta en hjulstillingskontroll, det er ikke et ukjent fenomen at dekkmønsteret kan forsvinne fort etter montering/bytte av dempere/senkesett/whatnot.. :)

Andre kan sikkert svare på om du kan få til en halvveis jallaløsning inntil videre før verksted, en annen løsning er å høre om andre verksteder har mulighet tidligere.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg misforstod ditt kompetansenivå - tenkte det var rundt 0 utifra utsagnet i siste setningen.. :P

Beklager. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på hvordan jeg justerer det, til jeg kommer meg til verksted. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde samme problem på min passat. denne spiste dekk bak og kunne ikke kjøre mer enn toppen et par mnd før det var utslitt.

jeg kom aldri så langt at jeg fikk gjordt noe med dette før bilen ble solgt. men, det er sant som du sier at det ikke er noe justeringsmuligheter bak på passaten. så du må kjøpe justerbare camberstang som du monterer og deretter tar en 4 hjulskontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er justering bak på passat 3b og 3bg når det er syncro/4 motion

På forhjulsdrevne 3b og 3bg er det hel travers bak, og ingen justeringsmulighet, uten å bytte til justerbare camberstag

Camber justeres i ytterkant på nedre bærearm bak.

Spissing justeres innerst på det bakre staget til hjulhuset bak.

Camber og spissing blir helt på bærtur ved senking.

Har nettopp fått dette justert på min 02 passat etter montering av senkefjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er justering bak på passat 3b og 3bg når det er syncro/4 motion

På forhjulsdrevne 3b og 3bg er det hel travers bak, og ingen justeringsmulighet, uten å bytte til justerbare camberstag

Camber justeres i ytterkant på nedre bærearm bak.

Spissing justeres innerst på det bakre staget til hjulhuset bak.

Camber og spissing blir helt på bærtur ved senking.

Har nettopp fått dette justert på min 02 passat etter montering av senkefjærer.

Hvordan justerer du dette ? ER det mulig å justere det såppas at du får riktig camber?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan justerer du dette ? ER det mulig å justere det såppas at du får riktig camber?

Vil tru (er ganske sikker i grunn) at du med det blotte øyet ikke klarer å justere inn camber.

Med mindre hjulet henger og slenger der bak : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tru (er ganske sikker i grunn) at du med det blotte øyet ikke klarer å justere inn camber.

Med mindre hjulet henger og slenger der bak : vinke :

Tenkte mer på om hvor mye enn kan justere... :P Har ikke tenkt å justere selv nei. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.