#1 Skrevet Juni 5, 2008 Heisann Skal hjelpe en kompis og montere justerbart senkesett på a4en hans. 1996 eller 97 modell. Hva trenger jeg av verktøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2008 Vanlig verktøy...men bør/må ha ny bolt til toppen av fjærbeinen som holder øvre bærearmer. Den kan bli utsatt for "litt" vold! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2008 Fjørklemmer kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2008 WD40 til den nevnte bolten, fjørklemmer MÅ du ha! Husk å smøre de nye demperene. Enklere å få av det gamle hvis du jekker bilen opp på begge sider, altså fronten opp hvis du tar av der og baken opp når du jobber der. Ellers trenger du ingen spesialverktøy. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2008 Oki. Takk for svar. Bytta mansjett på bilen hans for noen uker siden og da satt vi fast, pga en umbrako i en umenskelig dimm. Det er ikke noen sånne overraskelser med demperene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2008 Oki. Takk for svar. Bytta mansjett på bilen hans for noen uker siden og da satt vi fast, pga en umbrako i en umenskelig dimm. Det er ikke noen sånne overraskelser med demperene? Den heftige på 17mm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2008 Kan stemme det. leita iallefall rundt halve bygda før vi fikk tak i noe som passa. Hadde vært fint å slippe det engang til. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 7, 2008 Fjærklemmer, som nevnt. Den bolten er bare å bestille først som sist.. Om han skal ha justerbar senk og det er stivhetsregulering på de kan man med fordel drille litt hull i toppen så man kommer til å justere uten å ta av alt. jeg gjorde dette, igrunn en grei sak, men husk å lakke over så det ikke ruster! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 18, 2008 Da var det montert. Null problemer under montering... Men... Det har kommet en klakke lyd ifra høyre framhjul. Jeg tror foringer... Men vi er ikke sikre. Er disse utsatte på denne typen bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2008 Felgen sitter fast ja? Foringer forran på B5 er mildt sagt utsatt ja.. hvor langt er bilen rullet? Jeg gikk lei av ulydene på min bil og bestilte komplett ny forstilling til 3k her på forumet (litt over 2k fra ebay) Hjullager er jo og en mulighet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 18, 2008 Felgen sitter fast ja. Hehe. usikker på hvor langt den har gått... Men er nok en del... Det høres ut som foringer, også blir de jo banka på. Når man tar at fjørskåla eller hva det heter. Kan jo være det som har gjort det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2008 Fjærbeinlager burde jo byttes uansett egentlig, hvis disse er gåene kan de gi en dunkelyd når demperen komprimeres. De koster vel rundt 2-300 kroner hver på mekonomen tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...