fjerne bulker med tørris og CO2

Anbefalte innlegg

Lurer også på dette med lakken... har en bulk jeg vil teste på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, skeptisk...

Har en del småbulker på bruksbilen, som forsåvidt skal få seg lakk i løpet av året, så det hadde jo ikke skadet å prøve..

Og gjør det ikke så funker ihvertfall den metoden jeg er vant til å bruke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å bestille tørris, men det kommer i minimum 10kg forpakning. Om noen ønsker å gå sammen om denne bestillingen er det ønskelig at vedkommende tar kontakt pr. PM. Kostnaden for 10kg tørris er ca 700kr. Jeg er ikke veldig hypp på å sitte med 10kg tørris alene ;)

-Anders

PS. Dette er på Gjøvik/Toten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde dette hin dagen etter jeg leste denne tråden. Vi har tørris på jobben. Men jeg ble ikke sånn kjempeimponert. Jeg har en irriterende bulk på døren. Men den er ganske liten og skarp uten at lakken har sprekt. Syns jeg kanskje fikk trekt den ut så det ble litt bedre, men ut i fra filmen håpte jeg på den gikk nesten helt vekk. Prøvde også på noen andre små bulker (ser de stort sett bare i rett lys). Disse forsvant ikke helt heller. Mulig de ble litt bedre. Men det så ikke ut til at lakken tok noen skade av det hvertfall. Skulle tatt før og etter bilde..

Det var vel ikke mer enn 12 grader når jeg prøvde. Har vel litt å si hvor varmt metallet er når man sjokker det. Er tyskerstål tøffere enn japsestål?

Tenkte jeg skulle teste på nytt en varm dag eller forvarme med hårføner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tyskerstål tøffere enn japsestål?

QUOTE]

Det sier seg vel selv ;) Du vet vel at Civic'er er laget av brukte makrellbokser : smil :

Jeg tror det må være litt varmere en det du hadde, for stål blir jo mykere når det har litt tempratur. Og da er det vel lettere for stålet å bøye seg ut igjen når det blir kaldt? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde i dag, er lite imponert, har en bulk som er ca 1 cm lang, tok å varma m hårføner i et halvt minutt, også tok jeg en boks lightergass oppned og sprayet, det ble slik som på video, men har enda bulken...

jaja, kansje jeg har gjort det feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som det er forklart i videoen, og som noen tidligere har nevnt i tråden, så funker hårføner og CO2 best på større bulker. Tørris må til på mindre bulker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har fått et bra resultat ut av å prøve noe av dette?Regner ikke med at det funker noe særlig eller er bra for lakken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testa med kjølespray (slik man har i førstehjelpskrinet man har med på fotballtrening osv), men uten noen form for resultat. Den er ikke kald nok hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får vel også kjøpt en spray boks med "is" som rørleggerene bruker som kanskje virker bedre??Kun hørt om det,men tar dette lakken på noen måte ved å gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler som har testet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg testa detta selv på en liten bulk.. skjedde... NULL!

jepp du leste riktig, skjedde INGENTING!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå om dagen burde være perfekte forhold for oppretting med tørris da.. :D

Var 32 grader i skyggen her idag, så bare kom med bulkete biler og tørris så skal vi teste! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

testa med tørris på bilen til en kollega her, ingenting skjedde. holdt isen inntil veldig lenge.

lakken tok ingen skade, men jeg burde kanskje testet litt oppvarming først

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.