#1 Skrevet Juni 6, 2008 Er dette noe som kan fikses lett?? Eller må det inn en ny en?? Sprekken er ikke så stor, men regner bare med den blir større å større. Skal på ACR og vil ikke sprenge radiatoren!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2008 Det spørs veldig på hvor stor sprekken er. Min gamle begynte med en liten sprekk som det kom et par dråper ut av i ny og ne, men etterhvert ble det bare værre og værre, og endte opp med å fylle væske etter hver kjøretur... Fikk endelig byttet radiatoren i går. Fåes ganske billig hos Norsk Radiatorservice, som er mer massiv og har forbedra ståltopp/bunn. Du kan jo prøve tetningsmiddel du får kjøpt hos de respektive bilrekvesita foretningene, fks BilXtra. Kjørte foresten på rudskogen med den gamle radiatoren min, midtlertidig løsningen ble gaffateip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2008 OK. Men da er det like greit å bytte til en ny med engang! Norsk Radiatorservice hadde ikke til min bil! Noen andre her på forumet som skal selge en?? Eller hvor kan man kjøpe dem billig??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2008 Hør med norsk bildelsenter Forskjellen mellom radiatoren som sitter i RS2 og 80 2,3E er vel kun at du har uttak for ekstrakjøler i front? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2008 *må* du kjøre med den, så legg ene liten stump ledninge e.l. mellom lokket og ekspansjonstanken, så får du ikke trykk på systemet, i hvertfall.. Gir litt lavere kokepunkt, men det er bedre enn at hele topptanken sprekker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2008 Er dette noe som kan fikses lett?? Eller må det inn en ny en?? Sprekken er ikke så stor, men regner bare med den blir større å større. Skal på ACR og vil ikke sprenge radiatoren!!! Dratt til lufteskruen for hardt? Vanlig at disse sprekker hvis man gjør det. Kan sannsynligvis enkelt fikses med litt epoxy lim: JB Weld, Araldite, Biltema greier, etc. Det var en på forumet her som nettopp fikset en lekkasje på samme sted med det. Jeg har tettet større hull i radiator med epoxy, og det har funka som gull. Det er noe overtrykk på kjølesystemet, men ikke så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2008 Har ikke gjort noe med radiatoren:) Men skal se om jeg for tak i en ny en, visst ikke så blir det lite kjøring på ACR. Gutta på møller skal tette med epoxy så jeg kan kjøre normalt iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2008 Har ikke gjort noe med radiatoren:) Men skal se om jeg for tak i en ny en, visst ikke så blir det lite kjøring på ACR. Gutta på møller skal tette med epoxy så jeg kan kjøre normalt iallefall. Hvis sprekken er så liten som jeg antar vil epoxy gjøre den god som ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2008 gammelt kjerringråd er faktisk å putte nedpå et halvt glass med kanel. Gjorde det på slutten av levetiden på audi 100 min , ble tett, å kjørte et halvt år etterpå. Bilen lukter kanel resten av sin levetid (fikk lyst på risengryns grøt hver gang en kjørte ) Det funker faktisk som nødløsning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2008 Har bestilt ny:) Liker ikke ting som er gjort halvveis! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...