#1 Skrevet Juni 6, 2008 Som topic antyder: Hvilke deler må brukes for å montere en 6-trinns kasse på en 10vT-motor? Nærmere bestemt en MC-motor... Har funnet noen fine både fra 2,5TDI og S6 i Sverige. Noen som har oversikt på utvekslingene på disse forskjellige kassene? Mener å huske at TDI'en klarte ca 55 km/t @ 4000 rpm i 1. gir - det burde jo passe fint på en bensinmotor også, men resten av girene er jeg usikker på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2008 Ingen forslag her ennå nei? Det er kanskje ikke så mange som har gjort dette? Alle skal jo bare ha 20V nå om dagen hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2008 Bumper denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2008 Vil tro du trenger samma greiene som meg? KAssa, mellomakslen og diffen bak for riktig utveksling.. Samt overføringa. Så må du lage egne fester på kassa. TDI kassene er noe høyere drevet, så fra en S4/S6 passer fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2008 Er akkurat det samme på en 10v og 20v. Trenger svinghjul, kasse, mellomaksel, muligens drivaksler foran. Diffen du har er 4.11:1 fra før, så der trenger du ikke å gjøre noe. Problemet er at en del av delene er veldig vanskelige å få tak i, f.eks. mellomaksel til type 44 med 6-trinns, som da er bare V8.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2008 Sier du nå at mellomakselen jeg har som fulgte med kassa ikke passer over? Så jeg må finne fra en V8 med manuell6 trinn?? Trodde understellet var likt på S4'n jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2008 Hehe, understellet er likt, men jeg vet ikke om lengden på mellomakselen er lik på type 44 og C4. Kanskje, kanskje ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2008 Hehe, understellet er likt, men jeg vet ikke om lengden på mellomakselen er lik på type 44 og C4. Kanskje, kanskje ikke.. Faaaaan... Om den ikke er lik så kapper jeg den og korter'n inn!! Uansett, kan bare legge gamle aksel'n og den "nye" ved siden av hverandre så ser jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2008 Akkurat lengde på akslinger er ikke det største problemet, da det lett kan tilpasses på et egnet verksted for ikke all verden av penger.. Var mer dette med feste av kasse til motor, og utveksling på differ jeg var nysgjerrig på. For hvis alt av drivverk må byttes ut bare for å få litt lavere turtall på motorveien, er det ikke heeeelt verdt prisen... Må visst se litt nærmere på dette med utvekslinger på forskjellige kasser - ser ut som det meste står i autohidden.. Takk for endelig noen fornuftige svar, og litt meningslufting:) Bare å fortsette å bruke denne tråden til diskusjon og høyttenkning rundt kasser og drivverk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 26, 2008 Nesten alle quattro-kasser fra 5-sylindret type 44/C4 har sluttutveksling 4.11:1, så i forhold til differensial bak er det trolig ikke noe problem uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 26, 2008 Faaaaan... Om den ikke er lik så kapper jeg den og korter'n inn!! Innkorting er tingen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...