Slitasje på innsiden av dekk. Passat 3bg

Anbefalte innlegg

fikk til stor forbausning se at jeg umiddelbart måtte bytte dekk foran,

det er slitt ut en stor kant på indre side, helt ute på hjørnet av dekket.

korden har kommet fram,

noen flere som plages me dette? eventuelt ikke plages med dette fordi de vet hva det skyldes? dekk og felg er forøvrig kjøpt etter anbefalinger fra forumet, 225/40-18 ET35.

virker som det tar borti et sted men kan ikke klart se hva.....

bilde kommer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare et sprøsmål? har du hatt bilen på 4 hjulskontroll etter senk???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk forstillinga.

Er jo multilink på denne. Vanlig med slarkete bærearmer på dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine dekk er også skjevslitt. Spesielt på ytterkantene. Kan det komme av samme problem? Det ble påpekt på naf test at spissing var utenfor produsentens anbefaling. Og at det var begynnene slakk i en bærekule.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lang historie... men dere kan få hele griea for å gjøre alt så klart som mulig.

den ble senket ganske kraftig i fjor vår. med samme dekkene, kjørte hele sommeren uten å merke noe spesielt ved hjulskifte på høsten.... det ble ikke tatt hjulst.kontroll den sommeren. så ble bilen hevet ca 1,5 cm til vinteren og vinter dekk. da ble det i løpet av vinteren tatt hjulst.kontroll og full godkjenning av det justerbare senkesettet (godkjent på vinteren litt fordi jeg tenkte det var litt greiere ved denne høyden). Så ble bilen senket igjen til det samme ved skifte til sommerhjul.

Så nå nettopp, når framhjula ble tatt av ved bremskl. skifte, fikk jeg se at det var vesentlig mere slitt enn det som var etter hele fjorårs-sesong.... Rett å slett ei "grøft" på inner-kanten av dekket. vet at hjula egentlig skulle hvært juster eved "sommerhøyde" og, men kan ikke skjønne at det skal gjøre så mye forskjell....

når bilen står på bakken, er den så låg at jeg kommer ikke til for å kjenne eller se etter. og når den jekkes opp kan jeg ikke se noe som kan ta borti og ha gjort så mye skade.....

skal skifte til nye dekk i morgen (skal ta bilde da og legg ut) og jeg skal da prøve med spacers, og se om det gjør noe forskjell...

-er egentlig generelt imot spacers, men må man så må man....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 1.5cm du har senket extra siden "vintersenkinga" har helt klart skylden for dette problemet!

Jo lengere du slipper bilen mot bakken, desto mere camber vil du få. Ergo bilen sliter dekk, da den "hviler" på innersiden av hjulene.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 1.5cm du har senket extra siden "vintersenkinga" har helt klart skylden for dette problemet!

Jo lengere du slipper bilen mot bakken, desto mere camber vil du få. Ergo bilen sliter dekk, da den "hviler" på innersiden av hjulene.. :(

du tenker vel heller på når det er jevnt slitt mere å mere ut mot innerkant og helt utslitt på kanten, men dette er ikke slik slitasje. noe slik slitasje har de vel, men det tydelig noe som tar borti og sliter en jup kant kun på en plass....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøver å legge inn bilde men hevder bildet har for mange kb. får ikke minsket det nok, uansett om jeg forminsker det på størrelse.... hva gjør jeg?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kanskje?

IMG_1525.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn så mine dekk ut når jeg kjøpte passaten jeg har. Ingenting som tok borti. Bare senket max : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det må vær noe som tar borti... det blir ike ei jup grop med tydelige markerte kanter av veislitasje. det kan jeg ikke forstå. hadde det bare vært en jevn slitasje som begynner ett stykke innpå dekket og går ut og ned på siden, så ville jeg og tro d, men d er det ikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke så godt bilde som jeg håpet på, men det viser litt konturene av "the famuse" gropa

ny.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser nesten ut som du har slitt bort det ytterste laget og da er det sikkert mye mykere gummi under som slites annerledes enn det ytterste.

Vil tro det er pga. forstillingen jeg og

Har du hørt det har tatt borti noen sted da? Dette hører bør du høre tydlig ihvertfall hvis det skal ha sliti såpass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var helt identisk på min. Var slitt forbi stålkorden kun på innsiden. Sjekket det på verksted og det var ingenting som tok borti bare camberen som var på trynet pga senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til at jeg må prøve å slåmeg til ro med at det er forstillingen som har skylda.... :):)

men uansett så hadde jeg trodd at ved slitasje fra feil justert dekk ville se slik ut: (øverset skisse) å ikke slik som dekkene mine ble: (nederste skisse)

dekkprofil.bmp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja. Det trodde jeg og da jeg sjekka den på verksted, men det var camberen pga litt vel mye senk fikk jeg beskjed om. Det kan jo være noe annet hos deg da, men dekkslitasjen var helt identisk med den som var på min. Men tenkte jeg skulle prøve disse http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=123991 å se om det blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må vel bare gi meg sikkert....:) er jo totalt motstander av spacera, så hvis det viser seg at disse er helt uten virkning på dette problemet, så blir nok de røsket av og brukt som fresbee`s istede....

men er mega-intressert i å høre om det ble bedre med disse justeringene hvis du blir å montere slike...

så lameg få høre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, dette så kjent ut.

Hadde samma problemet på min S4, her er bilder av det dekket, før det revnet...

DSC00223.jpg

Tør jeg tippe at dekket ditt kanskje er et Nankang dekk?

Når dette skjedde hos meg, ville jeg ha samma dekk, trodde også det var forstillinga som jeg hadde justert rett etter at jeg fikk bilen, og trodde slitasjen hadde oppstått hos tidligere eier.

Men når jeg ba om samme dekk, ville ikke selgeren selge meg det dekket i den dimensjonen.

Nettopp fordi de hadde en svakhet i dekk skulderen.

Så du skal ikke være så sikker på at det er forstillinga de....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var ikke nankang nei, men noe av det samme kaliber tror jeg. antyre var det når jeg tenker meg om.

skiftet til sumitomo nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.