#1 Skrevet Juni 6, 2008 Driver og skrur litt på 3-er golfen om dagen, og i den forbindelse blir jeg nødt til å løsne lastventilen som sitter på bakakselen. Denne er festet med to 6mm skruer som går tvers gjennom ventilen og inn i to fastsveisede muttre på baksiden. Problemet er at de sitter HELT fast. Jeg brukte faktisk 1/2" skralle med kopp på, og når jeg tok i og prøvde å løsne skruene da, satt det fremdeles fast. Man kunne kjenne at sporet på skruen var i ferd med og bli ødelagt, så da stoppet jeg bare opp. Hva er det som er trikset i slike tilfeller? Har tatt på rustløser så det får stå til i morgen, men tviler på det hjelper noe særlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2008 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124126 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 7, 2008 lastventilen er festet med 2stk 6mm unbrako, ikke lurt å varme her nei. Du kan forsøke å banke inn 8mm 12kant(husker ikke navnet) Da burde du få skruene av. Mulig potta blir i veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 7, 2008 lastventilen er festet med 2stk 6mm unbrako, ikke lurt å varme her nei. Du kan forsøke å banke inn 8mm 12kant(husker ikke navnet) Da burde du få skruene av. Mulig potta blir i veien. Tror jeg har sånn passe avstand til potta egentlig. Prøve igjen i dag og løsne, men uten hell. Brukte sånn mini blåselampe til og varme med, ikke vits i det nei. I morgen MÅ den løsne, så da er det vel bare og trå til med det man finner. Er det sånn du tenker på, kalles vel XZN ? Er vel mulig å finne noe sånt her i huset sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 7, 2008 jepp, XZN. Bank 8mm inn i disse skruene. så får du litt kraft. Pass på at du holder fast i bitsen, vannrett når du skrur. Har ofte tendens til å vri seg skjevt når du tar i skralla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...