Hjelp: S6 2,2t "spiser" bensin pumer..

Anbefalte innlegg

Kort info:

Har en s6 2,2t, kjør 216 000 som ble tregstartet uten noe forvarsel. Viste seg at tilbakeslag funksjonen i pumpen ikke ikke fungerte. Bestilte ny pumpe fra NBS som ble montert. Bilen startet med en gang, og oppførte seg fint hele 3 dager (Bør nevnes at denne pumpen bråkte mye mer!)..

 

Dag 4:

Bilen startet fint, men med en gang datt turtallet til 600-800 rpm på tomgag før den døde helt ut, gang på gang: klø :

Jaja, det var den pumpen tenkte jeg (pga støyen). Monterte inn den gamle pumpen, og bilen startet. :tilber:

Men etter ca 25 minutt kjøring, kutter motoren helt i 80 km/t. Kommer meg inn heldigvis inn på en avkjørsel og får konstatert at bensinpumpen ikke startet når jeg prøvde og starte motoren.

Hentet ny pumpe på møller, og motoren starter på nytt uten problem.

 

Koblet 12V til de defekte pumpene når jeg har kommet meg hjem, men de står bom fast.

 

Noen som har tips og komme med? :confused:

(Skit i tanken, kan relet være grunnen eller andre årsaker?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står pumpene bom fast, er det jo stor sjanse for at det er noe skit i tanken din, da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frykter nok det ja, så blir nok rengjøring så snart det kommer dårlig vær..

 

Men er det hovedsaklig skit i tanken som fører til havari av nyere bensinpumper..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skitt i tanken er nok sannsynlig, men har du skiftet bensinfilter? Mange gjør "aldri" det, og om det blir tett er det heller ikke akkurat gunstig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har akkurat skiftet bensinpumpe på min s4 c4 der var det faktisk noen som har hatt sukker på tanken! men dette lå jo bare rundt filteret i bånn av pumpa, jeg har jo akkurat ogspå bytta tank da, så den tanken jeg har satt inn ble nøye rengjort, og så kjørte jeg noen få mil og så byttet jeg bensinfilter igjen, har ikke hatt no mer problemer;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lokaliserte skitt i tanken ved innsuget på pumpeholderen. Ikke mye skit, men tydeligvis nok (resten ligger nok i de to pumpene som havarerte)... Ny (orginal) pumpe er montert, og virker enn så lenge..

Bensinfilter skal byttes snarest mulig. Tror også del blir både bensin- og olje- trykkmålere i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.