Skal registerreima kun vare 86000???

Anbefalte innlegg

Var på service hos Audisentrum i går,

fikk god service og nice price,

men dei sa at eg måtte skifte reg reima fort som f*#n.

Bilen har gått 86000km, 9000km som chippa.

Er det normalt at det berre varer så kort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 90k/5år som anbefales. Det er ihvertfall det på diesel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Det er vel 90k/5år som anbefales. Det er ihvertfall det på diesel..

Skal egentlig skiftes på 120 000km,

men det kan sikkert bli for gammal ja.

Da blir den vel morken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VAG-verkstedet lokalt sier 90.000 på diesel- og 120.000 på bensinmotorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

VAG-verkstedet lokalt sier 90.000 på diesel- og 120.000 på bensinmotorer.

Stemmer, det er det som står i instr.bøkene. Imidlertid står det også at ved hyppig småkjøring i kalde strøk, kan dette tallet i verste fall halveres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ofte hørt om de som har blitt anbefalt å skifte tidligere. Spes på diesel. Flere diesler som har havarert rett over 90000. Skifter man litt tidligere så er man trygg....ere!! Problemet er ikke reima, men lageret i strammehjulet. Hvis det går til hel.... så står hjulet fast, og da gnager det på reima til den ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Stemmer, det er det som står i instr.bøkene. Imidlertid står det også at ved hyppig småkjøring i kalde strøk, kan dette tallet i verste fall halveres.

 

Ja, og alle har vel litt småkjøring i kulda innimellom... Og da bør man nok bytte litt tidligere for sikkerhets skyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift på 60000, koster 4-500 kr i deler og er nokså fort gjort, alt etter hvilken bil det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Skift på 60000, koster 4-500 kr i deler og er nokså fort gjort, alt etter hvilken bil det er.

Veit ikkje kor mykje dette kostar i deler,

men audisentrum skulle ha 6000kr

TS skulle ha 5000kr

og Mekonomen skulle ha 4000kr.

 

Dette er for strammehjul, kilereim og reg reim.

 

Da blir det mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Veit ikkje kor mykje dette kostar i deler,

men audisentrum skulle ha 6000kr

TS skulle ha 5000kr

og Mekonomen skulle ha 4000kr.

 

Dette er for strammehjul, kilereim og reg reim.

 

Da blir det mekonomen.

 

Prisene var vel med jobben hos TS og Audisentrum, eller?

 

Jeg ga 5000 for reim, vannpumpe og jobb hos Møller Stjørdal - med VACN-rabatt og skiftet på litt over 90kkm (siden det var tatt 90kkm-service, men ikke skiftet reim i Tyskland)

 

*Veldig* dumt å ta noen sjanser med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lokale VW /Audi verkstedet skulle ha 6500 for min, 1300 bare for nytt strammehjul. Kjøpte reim, strammehjul og vannpumpe hos AIS og gjorde det selv. Kostet meg totalt 1500 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Bendik Kvisberg

Prisene var vel med jobben hos TS og Audisentrum, eller?

 

Jeg ga 5000 for reim, vannpumpe og jobb hos Møller Stjørdal - med VACN-rabatt og skiftet på litt over 90kkm (siden det var tatt 90kkm-service, men ikke skiftet reim i Tyskland)

 

*Veldig* dumt å ta noen sjanser med dette.

Alle prisane er med jobben ja. Så det blir nok mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er endel 1.8T`er både med og uten chip som reima har tatt kvelden på før 120`km.

Husker dette fra jeg hadde A4 og da ble jeg anbefalt bytte allerede ved 90`km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble fortalt på møller trondheim at reima mi skulle skiftes på 120000. (bensin) Hvis den ryker før det som er oppgitt i instr.bok osv. så må vel det gå på garanti?!: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tore Engen

Jeg ble fortalt på møller trondheim at reima mi skulle skiftes på 120000. (bensin) Hvis den ryker før det som er oppgitt i instr.bok osv. så må vel det gå på garanti?!: klø :

 

Nei. Det går ikke på garantien. (jeg spurte nemlig om det også..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må de heller sette ned intervallen på reg reim skifte litt da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Bendik Kvisberg

Nei. Det går ikke på garantien. (jeg spurte nemlig om det også..)

 

Jeg spurte de også om det og refererte til mobilitetsgarantien,og da sa de at dersom de ikke har påpekt at den er slitt så skal den holde til neste service (så lenge det er mindre enn bytteintervallet). Heldigvis slapp jeg å teste om de holdt det løftet i praksis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rudi Sand

Jeg spurte de også om det og refererte til mobilitetsgarantien,og da sa de at dersom de ikke har påpekt at den er slitt så skal den holde til neste service (så lenge det er mindre enn bytteintervallet). Heldigvis slapp jeg å teste om de holdt det løftet i praksis

 

Interessant. Hos Møller Trondheim fikk jeg vite at det var en slitedel som ikke var dekket av mobilitetsgarantien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen er dyrere enn fjysken, auservice og dahlen på Gjøvik....

 

Dette gjelder clutch, de skulle ha 5500 og fjysken 4500 og de to siste 4000

 

Så du kan spare noen kroner om du hører litt rundt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Anders Grytten

Mekonomen er dyrere enn fjysken, auservice og dahlen på Gjøvik....

 

Dette gjelder clutch, de skulle ha 5500 og fjysken 4500 og de to siste 4000

 

Så du kan spare noen kroner om du hører litt rundt:)

er nok mulig det,

men eg kjenner han som er verkstedmeister der,

så eg fikk "nice" price der. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Var på service hos Audisentrum i går,

fikk god service og nice price,

men dei sa at eg måtte skifte reg reima fort som f*#n.

Bilen har gått 86000km, 9000km som chippa.

Er det normalt at det berre varer så kort?

Min skal byttes på 60000 km :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta regreim på min 99 A3 tidligare i år. På Møller Ålesund leita dei opp på hiddenen og fann ut at det var 180000 (!) som var intervallen på min. Eller 5 år selvsagt. Han sjekka fleire gongar, og kom fram til det same. Han fann ut at sjølv om A3, A4 og A6 i bunn og grunn har samme motor, so var det nokre på 120' og nokre på 180'. A4 og A4 cab var det forskjel på til og med. Forstå det den som kan :confused:

 

Edit: Eg skifta på 120000 ettersom reima var 5 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Var på service hos Audisentrum i går,

fikk god service og nice price,

men dei sa at eg måtte skifte reg reima fort som f*#n.

Bilen har gått 86000km, 9000km som chippa.

Er det normalt at det berre varer så kort?

 

Som enkelte har vært inne på: Det er nok alderen som spiller mest inn for din del her. 5 år eller 120', noen har 90' og enkelte motorer har faktisk 60' (Sharan TDI bl.a., tror det er motorkode ABF).

 

Importør utsteder en slags liste med oversikt over de forskjellige intervallene som oppdateres månedlig. Det er ikke uvanlig at det anbefalte intervallet endres i løpet av bilens levetid, etterhvert som fabrikken innhenter erfaringer i praksis på de enkelte produksjonsseriene. Så for fullstendig oppdatert oversikt ringer du importør v/teknisk avdeling og får vite det av dem. (Ha reg.nr evt, chassisnr tilgjengelig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

Som enkelte har vært inne på: Det er nok alderen som spiller mest inn for din del her. 5 år eller 120', noen har 90' og enkelte motorer har faktisk 60' (Sharan TDI bl.a., tror det er motorkode ABF).

 

Importør utsteder en slags liste med oversikt over de forskjellige intervallene som oppdateres månedlig. Det er ikke uvanlig at det anbefalte intervallet endres i løpet av bilens levetid, etterhvert som fabrikken innhenter erfaringer i praksis på de enkelte produksjonsseriene. Så for fullstendig oppdatert oversikt ringer du importør v/teknisk avdeling og får vite det av dem. (Ha reg.nr evt, chassisnr tilgjengelig)

Det var nyttig info. Skal sjekke litt mer hos importør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm begynner og lure litt her nå , en 98 a3 1.6 trillet 47000km bør jeg skifte ? evnt andre ting jeg bør tittet på ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.