Skal registerreima kun vare 86000???

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Kai Olsen

Hmm begynner og lure litt her nå , en 98 a3 1.6 trillet 47000km bør jeg skifte ? evnt andre ting jeg bør tittet på ? :)

 

Da nærmer bilen seg 7 år, så jeg ville skiftet reg.remmen ja. Det må jo gjøres før eller senere og det er alltid greit med ting som er unnagjort. Et fint salgsargument om du planlegger å selge den i løpet av de nærmeste årene også.

 

 

Skal inn med S6'n til reg.remskift hos Erik Arnesen (Merkeverksted i Oslo) neste uke... da flyr kronene fort...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Wathne

Skal inn med S6'n til reg.remskift hos Erik Arnesen (Merkeverksted i Oslo) neste uke... da flyr kronene fort...: rolleyes

Uff ja, v8'ern er dyr å bytte på : gråter :

Av med hele fronten, og opp mot 2 dagers arbeid har jeg hørt... (kommer vel an på hvor mange som jobber på bilen)? Fortell gjerne hva det kommer på, så jeg vet hva jeg har i vente :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Brenna

Uff ja, v8'ern er dyr å bytte på : gråter :

Av med hele fronten, og opp mot 2 dagers arbeid har jeg hørt... (kommer vel an på hvor mange som jobber på bilen)? Fortell gjerne hva det kommer på, så jeg vet hva jeg har i vente :)

 

Har fått et greit pristilbud på det, så får vi se om det ikke dukker opp noe underveis. Christian Wiik skal også inn der med sin 4,2 uken etter meg.

 

Sender du meg en pm så husker jeg på å avlegge rapport ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V6 TDI er ikke akkurat billig heller da.

Etter priskrig med Møller Trondheim fikk jeg ned prisen til 16300

inkl 90000 service...

ES skulle forresten ha 15000 + service 90k for 4500 =19500

 

Service i Sverige (Østersund, Merkeveksted) var ikke billig heller

13000 for reg.reim, 4000 for service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme overaskelsen som du på A6 `en.

Bilen er inne på Berge i dag for skifte.

 

8500,-

 

Og den prisen har eg pruta frå 10345,-

 

Kostar og vere Kar !!

 

Der rauk chip budsjettet !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Folvik

V6 TDI er ikke akkurat billig heller da.

Etter priskrig med Møller Trondheim fikk jeg ned prisen til 16300

inkl 90000 service...

ES skulle forresten ha 15000 + service 90k for 4500 =19500

 

Service i Sverige (Østersund, Merkeveksted) var ikke billig heller

13000 for reg.reim, 4000 for service.

 

Sjekket du Møller Stjørdal? De var vesentlig rimeligere enn Møller Trondheim for min del. (også fikk jeg VACN-rabatt på timearbeidet der)

 

At ES kommer 'dårlig ut' på slikt rutinearbeid er vel ikke så veldig overraskende (det ville være noe veldig feil om ikke Møller er i stand til å gjøre denne jobben rimeligere, IMHO :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trykka på feil tast..

 

Nei, sjekket ikke med Stjørdal. Men jeg innser jeg burde ha gjort det..

Men jeg fatter ikke hvorfor det er så store foskjeller? Delene har jo ens pris til alle avd. i Møller ? Arb penger likeså?

Det jeg har hørt rykter om er at ikke alle verksteder bytter alle komponenter, og dermed sparer

en del på dette.?

Priser Møller : (Fikk dette for 16300,-)

ORIGINAL SERVICE 3.791,00

TANNREMSKIFT 8.259,00

EVENT. VANNPUMPE, DIV. STR.HJUL & REIMER 6.120,00

VERKSTEDMATERIELL 496

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roar Stegegjerdet

Skal egentlig skiftes på 120 000km,

men det kan sikkert bli for gammal ja.

Da blir den vel morken.

 

 

Husk at du har chippet = Mer belastning på motor - regi.reim

 

Sier disse gutta t du bør skifte... = SKIFT...

 

De vet hva de snakker om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skifta på 86k.... venta ikke til 90...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Folvik

trykka på feil tast..

 

Nei, sjekket ikke med Stjørdal. Men jeg innser jeg burde ha gjort det..

Men jeg fatter ikke hvorfor det er så store foskjeller? Delene har jo ens pris til alle avd. i Møller ? Arb penger likeså?

Det jeg har hørt rykter om er at ikke alle verksteder bytter alle komponenter, og dermed sparer

en del på dette.?

 

For min del var det snakk om akkurat samme jobb, og til 3/4 av prisen hos Møller Stjørdal. (byttet alt, dumt å gjøre noe annet når man først er i gang).

 

Jeg ble også veldig forundret over prisforskjellen. Tror at VACN-rabatten er ganske forskjellig på de to stedene. Hovedgrunnen til at jeg valgte Stjørdal var pris, men også at folkene der var utrolig mye kosligere, og jeg har hørt andre som har fått bra service der tidligere. (f.eks byttet vannpumpe gratis siden den røyk under ett år etter skifte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Carl Erik Røvik

Husk at du har chippet = Mer belastning på motor - regi.reim

 

Sier disse gutta t du bør skifte... = SKIFT...

 

De vet hva de snakker om..

Time er bestilt. Neste onsdag er blen igjen fit for fight.

Bilen får stå i ro mest mulig no.

 

Vil ikkje ha motorras.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Fossøy

Fikk samme overaskelsen som du på A6 `en.

Bilen er inne på Berge i dag for skifte.

 

8500,-

 

Og den prisen har eg pruta frå 10345,-

 

Kostar og vere Kar !!

 

Der rauk chip budsjettet !!

Ikkje for å snakke drit om Berge,

men eg kjem ALDRI til å kjøpe noke meir der,

eller få noke reparert der. Da må det brenne i helvete!

 

Prisen er ræva der,

og servicen likeså!

 

Bær preg av at det er monopol ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.