#1 Skrevet Juni 7, 2008 Jeg var ute å kjørte litt i dag og plutselig begynte bilen min å gå på 4 sylindre: eek : Hvordan går jeg fram for å se om det er en av coilene som har tatt kveld? Det skal sies at bilen er gått 250' km... Jeg har ingen peiling på biler med 5 coiler ennå, men det begynner å komme seg... Men nå er det dette problemet som må løses. Tar motor skade av å kjøres på 4 sylindre? Nødløsning til eventuell coilpack kommer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2008 Ja, motor tar skade av å kjøre på 4 sylindre, dvs. slitasje på motor er høyere enn normalt. Finn ut hviken det er og napp ut kontakten til bensindysen. Vanligvis når en AAN går på 4 sylindre er det en kanal på POS som er dårlig. Feil på coil, tennhette og tennplugg er normalt mer trykkavhengig, f.eks. ved WOT på enkelte turtall (ved høyt ladetrykk). Her er en grei guide for å finne tenningsfeil: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2008 jeg har både coil, og tenningsmodul ligende hvis du skulle trenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2008 jeg har både coil, og tenningsmodul ligende hvis du skulle trenge... Bård... Takker for den linken. Det hjalp meg. Jeg har sjekket modulene nå og funnet ut at den ene modulen er defekt. Jørgen du har PM... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2008 Du har jo en ledig utgang på ene modulen så du kan flytte over ledningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2008 Nope... Det er allerede gjort en gang... Men takk for tipset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2008 Da er tenningsmodulen byttet og bilen går slik den skal igjen. Vil bare takke for tipsene og rette en kjempetakk til Jørgen som sendte en modul til meg. Kanonbra :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...