Død klimakompressor på A6

Anbefalte innlegg

Har vært meget dårlig futt i klimaanlegget siste tiden, dette har jeg merket spesielt godt denne finværsperioden.

Kjørte bilen innom verksted for å ta en service på anlegget, de sjekket gassmengde og siler, manglet kun 30g med gass, ellers virket alt til å være tipp topp.

De renset anlegg og vakuumerte, uten at det ble noe bedre kjøling på klimaanlegget, vakuumerte en gang til med samme resultat: klø :

Det viste seg så at kompressor ikke starter i det hele tatt, mekaniker sa at det var bra med olje på kompressor, men den virker helt død, clutch slår ikke inn.

Dette var i går på fredag, så det ble ikke tid til å sjekke mer før stengetid.

Virker mer som om dette kan være et elektrisk problem enn at kompressor er kaputt??

Fantes ikke feilkoder som det gikk an å lese av.

Mekanikeren ville prøve å sette strøm direkte på kompressoren når jeg kommer tilbake for å se om clutchen slår inn, hvis den gjør det ble jeg forespeilet en god del timer med feilsøking for å finne elektrisk feil: eek :

Noen som har hatt lignende problemer med klimaanlegget sitt, eller har gode råd om hvor feilen kan være så mottas dette med stor takk!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig clutchen på kompressor må skimses opp, blir klaring for stor klarere den ikke koble til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal nevne dette;)

Flere som har gode råd??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kompressor i gang igjen;)

Verksted leste av feilkode som sa at det var for lav spenning inn på kompressor.

Dårlig kontakt på et tilkoblingpunkt var det de fant ut.

Kompressor sviver iallefall igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.