#1 Skrevet Juni 7, 2008 Har vært meget dårlig futt i klimaanlegget siste tiden, dette har jeg merket spesielt godt denne finværsperioden. Kjørte bilen innom verksted for å ta en service på anlegget, de sjekket gassmengde og siler, manglet kun 30g med gass, ellers virket alt til å være tipp topp. De renset anlegg og vakuumerte, uten at det ble noe bedre kjøling på klimaanlegget, vakuumerte en gang til med samme resultat: klø : Det viste seg så at kompressor ikke starter i det hele tatt, mekaniker sa at det var bra med olje på kompressor, men den virker helt død, clutch slår ikke inn. Dette var i går på fredag, så det ble ikke tid til å sjekke mer før stengetid. Virker mer som om dette kan være et elektrisk problem enn at kompressor er kaputt?? Fantes ikke feilkoder som det gikk an å lese av. Mekanikeren ville prøve å sette strøm direkte på kompressoren når jeg kommer tilbake for å se om clutchen slår inn, hvis den gjør det ble jeg forespeilet en god del timer med feilsøking for å finne elektrisk feil: eek : Noen som har hatt lignende problemer med klimaanlegget sitt, eller har gode råd om hvor feilen kan være så mottas dette med stor takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 7, 2008 Mulig clutchen på kompressor må skimses opp, blir klaring for stor klarere den ikke koble til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2008 Ok, skal nevne dette;) Flere som har gode råd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2008 Da var kompressor i gang igjen;) Verksted leste av feilkode som sa at det var for lav spenning inn på kompressor. Dårlig kontakt på et tilkoblingpunkt var det de fant ut. Kompressor sviver iallefall igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...