Har byttet alle støtdempere Passat 96

Anbefalte innlegg

Byttet alle 4 støtdempere på et godkjent verksted+ noe annet småtteri på Passaten til kjerringa.

Det ble også utført 4-hjulskontroll etter dette.

Jeg synes bilens styring oppfører seg rart etter dette. Når man står stille, ratt-utslaget er 3/4 over til den ene eller den andre siden, og jeg fortsetter å kjøre sakte fremover, så går rattet fult over til siden, (det er ingen slark i styringen) og blir nærmest låst der, selvsagt kan jeg vri det tilbake, men jeg minnes andre biler så vil hjulene rette seg opp selv, og ikke gå i fullt utslag slik det gjør nå. Er det moooot normalt?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo også fortelle at det var uhorvelig med klikk-klakk lyder bak ved begge støtdemperne bak, når jeg kjørte i små dumper. Dessuten var rattet skjevt. Jeg fjernet alt av løst i bagasjerom, reservehjul, deksler, baksete-rygg etc, for å se om det kunne ligge noen løse deler, en leke eller annet skrot som lå og slang, men det eneste jeg fant var et fremmed skrujern.

Kjørte til "verkstedet" og klaget, og etter en kort prøvetur la de seg helt flate. Skulle sjekke alt sammen. Jeg gav de en kopi fra Haynes som viser hvordan man setter sammen de 20 delene som hver av støtdemperne totalt består av. Fikk telefon senere i dag, hvor de innrømmet å ha satt de sammen feil. De hadde kastet mange av delene (små kims, ringer, stoppere etc), som må bestilles. Så dette er et flott uavhengig verksted: GRANS KAROSSERI PÅ KONGSBERG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da! Ikke bra. Godt de iallefall vil ordne opp etter seg. De fortjener en sjans, selvom det selvfølgelig skulle vært 100% første gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.