#1 Skrevet Juni 8, 2008 Nå begynner jeg å få nok av det jeg kaller for "fillefeil" på min 1999 passat!! siste nytt er en feilmelding som dukket opp etter oppstart igår kveld: airbag-lampa i turtelleren ville ikke slukke(lyser oransj) og etter ca 40sek så kommer det opp en feilmelding :"airbag failure" og igjen ser jeg for meg verksted besøk med pålydende femsifret faktura.... så da blir mitt spørsmål: er det noe her jeg kan sjekke selv? hvor skal jeg kikke? har lyst til å gå til gammel forgasserbil med manuell choke. feil listen begynner å bli lang nå: -sentrellås over nøkkel -vindusheiser alle vinduer -viskermotor bak -oljenivåføler er det 3mnd klagerett man har etter privatkjøp? eller kan jeg bare drite i å få dekket noe av tidligere eier? hvordan praksis har forresten forsikringsselskapene på slike ting? kan man ta det på kaskoen? har vesta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2008 se etter ledningsbrudd under førersete... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2008 hvor i landet er det du holder til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2008 Larvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2008 Jepp, sjekk ledningsbrudd under setene, kontaktene er knallgule, såvidt jeg husker... Det mest holdbare er å lodde disse sammen,og ha krympestrømpe på. Veldig sannsynlig at dette er feilen. Det kan også være dårlig kontakt i sleperingen til rattet, men det er mindre sannsynlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2008 må jeg ta ut setene for å komme til disse kontaktene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2008 løsner de bare framme og vipper de opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...