Nå er jeg LEI! ny feilmelding: airbag

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å få nok av det jeg kaller for "fillefeil" på min 1999 passat!!

siste nytt er en feilmelding som dukket opp etter oppstart igår kveld:

airbag-lampa i turtelleren ville ikke slukke(lyser oransj) og etter ca 40sek så kommer det opp en feilmelding :"airbag failure"

og igjen ser jeg for meg verksted besøk med pålydende femsifret faktura....

så da blir mitt spørsmål: er det noe her jeg kan sjekke selv? hvor skal jeg kikke?

har lyst til å gå til gammel forgasserbil med manuell choke. feil listen begynner å bli lang nå:

-sentrellås over nøkkel

-vindusheiser alle vinduer

-viskermotor bak

-oljenivåføler

er det 3mnd klagerett man har etter privatkjøp? eller kan jeg bare drite i å få dekket noe av tidligere eier? hvordan praksis har forresten forsikringsselskapene på slike ting? kan man ta det på kaskoen? har vesta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se etter ledningsbrudd under førersete...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor i landet er det du holder til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, sjekk ledningsbrudd under setene, kontaktene er knallgule, såvidt jeg husker... Det mest holdbare er å lodde disse sammen,og ha krympestrømpe på. Veldig sannsynlig at dette er feilen. Det kan også være dårlig kontakt i sleperingen til rattet, men det er mindre sannsynlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jeg ta ut setene for å komme til disse kontaktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

løsner de bare framme og vipper de opp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.