#1 Skrevet Juni 8, 2008 Hei. Hadde bilen på oljeservice for en liten stund siden hvor mekaniker sølte litt olje over motor osv,og tenkte idag at jeg skulle ta en motorvask på den. Motoren ble jo nokså bra den men nå fusker den som ut av ett annet helvete. Høres ut som Nidelven til far min(plastsnekke). Noen har sagt til meg i ettertid at motorvask med høytrykk er idioti. Jeg har tidligere gjort dette på andre biler uten noe som helt problem. Hva kan ha skjedd?Hvorfor fusker den?Får en litt sterke bensinlukt pga dette også. Tror ikke den tenner som den skal.Please hjelp lissom: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2008 Hvilken motor?? Kan jo hende det har kommet vann nedi plugghettene, evt stammene til pluggene om d har flere coiler, evt under deksel til coiler, etc, da får man fort overslag. Har du fordeler vil vann i fordelerlokket lage krøll... Ta av ledninger til plugger, evt deksel til coiler, ta opp pluggstammer mens motoren er varm, da vil nok vannet fordampe, kjør på med trykkluft de stedene det er mye vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2008 Det hjalp på min ein gang å bare sette den tørt over natta, så funka den 100% etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2008 Samme her, fikk noe fryktelig med fusking etter en høyttrykksvask av motoren. Etter at bilen hadde stått 8-10 timer i sola og kost seg så gikk den helt fint igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2008 Det er en 1995 modell S6 2,2 TQ...Får håpe sola gjør susen mens jeg er på jobb da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2008 Har sikkert kommet litt fukt ned til tennpluggene. Ta løs dekselet over coilene. Bruk trykkluft el. lign. og få tørket godt rundt tennpluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2008 Mener du det dekselet som det står 20 v Turbo på da?Lukket på selve motoren?Grått deksel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2008 Mener du det dekselet som det står 20 v Turbo på da?Lukket på selve motoren?Grått deksel Dekselet som coilene står i ja, og som pluggene gjemmer seg under. Er 4stk 5mm umbrako bolter som holder dette, skru disse av og løft opp hela skiten, enten bruk trykkluft eller la dette bare ligge over varm motor noen minutter så går det seg til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2008 Da var problemet løst...Regnet med at det var dette men man kan aldri vite...Thanx anyway 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...