Innkjøp av diverse deler, urquattro

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skal handle inn litt deler til urquattroen:

Bilstein dempere

H&R fjører (30mm senk)

Motor og girkassefester (Standard eller tilsvarende, ikke poly el.l.)

Clutch (Standard eller stage 1)

Komplette bremser foran (275mm) (Calipere, skiver og klosser)

Bredbåndslambda (Innovate LC1+DB kit)

Bilstein og H&R regner jeg med å handle hos http://www.allshocks.com / http://www.allsprings.com. De har fri frakt i USA, og med Jetcarrier blir det relativt rimelig totalt sett.

Motor og girkassefester ser jeg 034 har, men hvordan er disse mtp stivhet? Er redd de skal bli for stive og at støy og vibrasjoner skal forplante seg for mye i karosseriet...

Clutch: Autuhausaz.com selger tydeligvis ikke komplette kit? Det gjør 034, hvordan er kvaliteten på disse i forhold til pris? Blir ca 2500kr for Stage1. Tror jeg kan få Sachs originalclutch til omtrent samme pris her hjemme.

Bredbåndslambda: Finnes det alternative, rimeligere leverandører enn 034?

Bremser foran: Usikker både på leverandør og hva jeg skal velge. Må passe 8x15" original-felger og være bolt-on.

Tips og råd om produkter og leverandører mottas med takk :)

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken kam skal du kjøre med? Regner med at den "snille" WX kammen forsvinner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken kam skal du kjøre med? Regner med at den "snille" WX kammen forsvinner?

Hmm..det har jeg forsåvidt ikke tenkt på...vil det ha mye å si for effekt og kjørbarhet? Det blir forøvrig smidde JE stempler. Usikker på specs på disse, skal sjekke hiddenbladet når jeg kommer hjem.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tiden kommer til stempel er jeg meget interessert i å høre hva du gjør.. min MB motor skal borres til første overdim og trenger jo nye stempel.. ikke behov for JE i grunn, men også tips til hvor man skaffer rimelige orginale overdim er interessant.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tiden kommer til stempel er jeg meget interessert i å høre hva du gjør.. min MB motor skal borres til første overdim og trenger jo nye stempel.. ikke behov for JE i grunn, men også tips til hvor man skaffer rimelige orginale overdim er interessant.

Jan Brede

Min WX har 79,5mm borr, mens stemplene er 81mm. Derfor blir det boring, og det skulle da tilsvare slagvolumøkning fra 2144 til 2226ccm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra pris på bilstien demperne da! takker for tips;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir shox.com som leverer dempere og fjører til meg...det var kun demperne som var fraktfrie i usa hos allshocks/allsprings. Fjørene må jeg også betale frakt på hos shox.com da de ikke var på lager, men ble sendt rett fra grossist til jetcarrier/NJ. Dessuten kunne shox.com sende for $159 med DHL, allshocks skulle ha $350...er selvfølgelig et par hundrelapper å spare via Jetcarrier, men vet ikke om jeg er særlig interessert i å vente en mnd på delene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.