#1 Skrevet Juni 9, 2008 noen som vet hva disse står for? den til venstre har begynt å lyse av og til. Det er den samme som lyser når jeg tar opp håndbremsen. Klossene ser ikke slitte ut!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2008 noen som vet hva disse står for? den til venstre har begynt å lyse av og til. Det er den samme som lyser når jeg tar opp håndbremsen. Klossene ser ikke slitte ut!!!! den til venstre er jo batteriet/ladingen. men den til høyre er bremser. kan jo være brudd i ledningen til slitasjevarsleren f eks. da lyser den....eller om komtakten har løsnet eller ikke viderefører kontakt. sjekke litt etter møkk i kontakten først er mitt forslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2008 den til venstre er jo batteriet/ladingen. men den til høyre er bremser. kan jo være brudd i ledningen til slitasjevarsleren f eks. da lyser den....eller om komtakten har løsnet eller ikke viderefører kontakt.sjekke litt etter møkk i kontakten først er mitt forslag. jeg mente at den midterste lyser! beklager.. hva er den i midten og den til høyre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2008 Hva slags bil hjelper ofte.. Jeg tipper den i midten er indikator for brekk på og feil på bremsekrets, f.eks. lavt væskenivå eller annen feil. Den til høyre vil jeg tro er indikator for slitt belegg. Har du ikke instruksjonshefte for bilen, kan den skaffes for en liten penge hos forhandler eller høgger hvis du er heldig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2008 Gjetter på for lite bremsevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2008 Venstre lampe: For lavt bremsevæskenivå, feil i føleren på bremsevæskebeholderen eller ledninger fra denne og til instrument, dårlig kontakt på bryteren nede ved håndbrekket slik at den skrur seg av og på sporadisk ( som om du drar i brekket ). Høyre lampe: slitasjevarsler for bremsebelegg. Slitte klosser ( ofte mer slitt på innsiden enn utsiden av bremseskiva ), dårlig kontakt i ledningsføringen mellom klosser og instrument. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2008 Hva slags bil hjelper ofte.. Jeg tipper den i midten er indikator for brekk på og feil på bremsekrets, f.eks. lavt væskenivå eller annen feil. Den til høyre vil jeg tro er indikator for slitt belegg. Har du ikke instruksjonshefte for bilen, kan den skaffes for en liten penge hos forhandler eller høgger hvis du er heldig! beklager, mk3 golf gti 16v.. lavt væskenivå kommer vel av slitte klosser eller lekkasje.. har hørt det er en føler ved håndbrems spaken som kan hende lever sitt eget liv.. er dette et tilfelle? tror jeg et instruksjon hefte, skal sjekke ut.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 9, 2008 Venstre lampe: For lavt bremsevæskenivå, feil i føleren på bremsevæskebeholderen eller ledninger fra denne og til instrument, dårlig kontakt på bryteren nede ved håndbrekket slik at den skrur seg av og på sporadisk ( som om du drar i brekket ). Høyre lampe: slitasjevarsler for bremsebelegg. Slitte klosser ( ofte mer slitt på innsiden enn utsiden av bremseskiva ), dårlig kontakt i ledningsføringen mellom klosser og instrument. der ja, takk skal du ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 9, 2008 Hei Hvis du har en bil med "bombe" - altså den gassklokka til bremseservoen tipper jeg at du har et problem med den. Denne lampa lyser vel også ved for lavt trykk i bremsesystemet. Hvis du stopper motoren og pumper på bremsen noen ganger finner du fort ut om den er gåen. Hvis pedalen etter bare noen få ganger blir betydelig hardere er det "bomba" som er tom for gass og bør byttes. Det kan selvfølgelig også være en slitasjevarsler, men da tror jeg det ville lyst konstant. Så hvis du prøver å tråkke på bremsepedalen noen ganger uten motoren igang får du ihvertfall enten bekreftet eller avkreftet om du bør sjekke "bomba" eller om du bør fortsette å feilsøke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 9, 2008 Hei Hvis du har en bil med "bombe" - altså den gassklokka til bremseservoen tipper jeg at du har et problem med den. Denne lampa lyser vel også ved for lavt trykk i bremsesystemet. Hvis du stopper motoren og pumper på bremsen noen ganger finner du fort ut om den er gåen. Hvis pedalen etter bare noen få ganger blir betydelig hardere er det "bomba" som er tom for gass og bør byttes. Det kan selvfølgelig også være en slitasjevarsler, men da tror jeg det ville lyst konstant. Så hvis du prøver å tråkke på bremsepedalen noen ganger uten motoren igang får du ihvertfall enten bekreftet eller avkreftet om du bør sjekke "bomba" eller om du bør fortsette å feilsøke. vet ikke om jeg har "bombe" på min bil. var ute og kjørte nå og det lyste konstant, skrudde seg av engang når jeg kjlrte litt fort over en dump så kom den på igjen ved netse dump.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 9, 2008 Ikke bombe på denne, bare vanlig vakuumklokke, men ellers riktig resonnert! Hadde nok sjekket nivå snarest var jeg deg, Adem! Lavt nivå kan komme etter hvert som klossene slites, ikke helt uvanlig, i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 10, 2008 Ikke bombe på denne, bare vanlig vakuumklokke, men ellers riktig resonnert! Hadde nok sjekket nivå snarest var jeg deg, Adem! Lavt nivå kan komme etter hvert som klossene slites, ikke helt uvanlig, i hvertfall. litt rart for det er mye igjen på klossene!!! håper det ikke er noe lekkasje:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 10, 2008 Bare å fylle på opp til max-nivå og se om det forsvinner igjen, det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 10, 2008 har du sjekket den innerste kloss ? den slitter mere enn den ytterste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 10, 2008 har du sjekket den innerste kloss ? den slitter mere enn den ytterste. det har jeg ikke. skal se på den etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...