#1 Skrevet Oktober 12, 2004 Heisann! Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få ut diagnose-koder på en 91 2.3 20V Q ? Må justere tenning og slikt etter fordeler bytte... Mvh Øyvind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2004 http://www.20v.org/tools.htm Sjekk der, mulig du finner noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2004 Hvis du har en slik kontakt (se bildet), så kan man med rette VAG-COM interfacen sjekke feilkoder. Har du Klimaanlegg, kan de avleses på klimaanleggets display 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2004 Finnes det noe sånt på 2.3 10v NG egentlig? Eller er det kun den pæra som skal blinke i dash'en som kan brukes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2004 Opprinnelig postet av Arne Waadeland Hvis du har en slik kontakt (se bildet), så kan man med rette VAG-COM interfacen sjekke feilkoder. Har du Klimaanlegg, kan de avleses på klimaanleggets display Hvor i bilen finner jeg disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2004 I min så er de i fotbrønnen på førersiden, opp og til venste for clutch'en. Skal være 2 eller 3 kontakter. Vet ikke om det er likt på din, men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2004 Opprinnelig postet av Rune Sveian Finnes det noe sånt på 2.3 10v NG egentlig? Eller er det kun den pæra som skal blinke i dash'en som kan brukes? Kan iallefall lese av feilkoder dersom du har klima.. prøvd på min og det funka fint det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2004 Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold Kan iallefall lese av feilkoder dersom du har klima.. prøvd på min og det funka fint det Sånn luksus har man da ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2004 Opprinnelig postet av Rune Sveian Sånn luksus har man da ikke! Da er det nok andre måter å få lest av på for de som ikke har.. Kanskje på samme måte som over.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2004 sakset fra 20v.org "Insert a bulb into the "Check Engine" light in the instrument cluster. Only California market cars had this bulb installed, but all cars are wired for it. When this bulb is installed, it can be used to flash the ECU fault codes. All you need to trigger the fault code output is two pieces of wire connected to the A1 and B1 slots in the driver's footwell. As an added bonus, it will flash whenever a fault code is registered, telling you it's time to pull the codes." Dette hadde jeg aldri hørt om før. Virker jo veldig enkelt, jeg skal iallefall prøve det, så får vi se hvordan det går EDIT: etter å ha lest litt, så ser det ut som om det kun er US utgaver som har mulighet til dette. Europa utgavene har ikke mulighet til check engine lyset virker det som Får mekke en vag-com light da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2004 Så denne "check engine" lampen sitter altså i alle modeller? Det er bare at pærene ikke er montert på noen ? .... Hvor sitter denne lampen i tilfeller? Sitter den sammen med f.eks håndbrekk, fjernlys etc , altså i den samme "ruta" som de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2004 http://www.20v.org/fault.htm Så vidt jeg forsto det av teksten øverst på siden der, så er det bare us utgavene som har mulighet for dette. Har jo andre lys som vi ikke har også, varsel om belte bl.a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Dette hadde jeg aldri hørt om før. Virker jo veldig enkelt, jeg skal iallefall prøve det, så får vi se hvordan det går EDIT: etter å ha lest litt, så ser det ut som om det kun er US utgaver som har mulighet til dette. Europa utgavene har ikke mulighet til check engine lyset virker det som Får mekke en vag-com light da Funker fint som fy det!!!! Har laget og stripsa opp ei lampe i min bil, såfort en feilkode kommer lyser lampa. Så er det bare å blinke ut feilmeldingen etterpå....... Etter at jeg skifta bakre bankesensor, har inge feilmeldinger dukket opp..... HUSK! Prøv å rett på den første "feilen" som kommer opp, første gangen du "blinker" ut feilkodene. Da en ting kan forårsake flere feilmeldinger..... For å slette alle feilmeldinger, ta av ene batteripolen, og la bilen stå strømløs noen 10-20 sek. mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 14, 2004 """Insert a bulb into the "Check Engine" light in the instrument cluster. Only California market cars had this bulb installed, but all cars are wired for it. When this bulb is installed, it can be used to flash the ECU fault codes. All you need to trigger the fault code output is two pieces of wire connected to the A1 and B1 slots in the driver's footwell. As an added bonus, it will flash whenever a fault code is registered, telling you it's time to pull the codes.""" Det jeg tolker ut fra denne teksten, er: Det eneste jeg trenger å gjøre for å blinke ut feil-koder, er: 1. Sette inn pære i lampen "check engine" i instr.panelet. 2. Kortslutte A1 og B1 i de kontaktene som skal ligge under dash-bordet (minimum 4 sekunder).. Så skal check engine lampen blinke feil-kodene ? Vet ikke om jeg har en slik lampe heller men..? Eller må jeg lage en lampe av LED og en resistor som jeg plugger inn i A2 (+) (øverst til venstre av de tre kontaktene) og C2 (-) (øverst til høyre av de tre kontaktene) ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 14, 2004 Ja nå ser det jo ut til at begge deler skal fungere. Er jo klart det beste å få satt inn en pære i check engine lyset, da får man jo beskjed med en gang det er noe feil. Da skal jeg skal prøve dette i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg prøvde det på min bil.... (å sette inn en ekstra lampe i dashbordet....) Men det funket ikke på min........ Så det var vanlig diodelampe og en motstand som jeg måtte bruke.... mvh RS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 15, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Da skal jeg skal prøve dette i morgen Me too 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 16, 2004 Nå har jeg prøvd i et par timer men får ikke den dioda til å blinke.. Vet at dioden funker for når jeg kobler den på batteriet så lyser den.. Fant ikke noen kontakt under dashbordet, men i sikringsboksa fremme i motoren så var det en kontakt som denne: Ifølge linkene på 20v.org så skulle jeg koble slik som på bildet under, men det fungerer fortsatt ikke.. Koblet feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 16, 2004 Opprinnelig postet av Peder Grande Nå har jeg prøvd i et par timer men får ikke den dioda til å blinke.. Vet at dioden funker for når jeg kobler den på batteriet så lyser den.. Fant ikke noen kontakt under dashbordet, men i sikringsboksa fremme i motoren så var det en kontakt som denne: Ifølge linkene på 20v.org så skulle jeg koble slik som på bildet under, men det fungerer fortsatt ikke.. Koblet feil? er tenningen på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 16, 2004 Selvfølgelig.. På med tenningen, og så la jeg sammen de to ledningene mellom A1-B1 som skulle holdes i ca 4 sek.. 10 sekunder, 15 sekunder, ingen reaksjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 16, 2004 Jeg har heller ikke fått til enda, men jeg gir meg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 16, 2004 For meg iallefall.. Og til min skuffelse (?) ingen feil i minnet... Slik skulle det kobles: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 26, 2004 Opprinnelig postet av Øyvind Caspersen Hvor i bilen finner jeg disse da? Nå er de funnet.... Jeg hadde en svart, en blå og en brun kontakt jeg da.. Fått justert tenning, og det ble meget bra. Får man tak i kabel og programvare til windows til denne gamle diagnose-pluggen og? Vet jo at man får til VAG-Com.... Øyvind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...