Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan få ut diagnose-koder på en 91 2.3 20V Q ?

 

Må justere tenning og slikt etter fordeler bytte...

 

Mvh Øyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en slik kontakt (se bildet), så kan man med rette VAG-COM interfacen sjekke feilkoder. Har du Klimaanlegg, kan de avleses på klimaanleggets display

 

2x2port_sm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe sånt på 2.3 10v NG egentlig? Eller er det kun den pæra som skal blinke i dash'en som kan brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Hvis du har en slik kontakt (se bildet), så kan man med rette VAG-COM interfacen sjekke feilkoder. Har du Klimaanlegg, kan de avleses på klimaanleggets display

 

2x2port_sm.jpg

 

Hvor i bilen finner jeg disse da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min så er de i fotbrønnen på førersiden, opp og til venste for clutch'en. Skal være 2 eller 3 kontakter. Vet ikke om det er likt på din, men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Finnes det noe sånt på 2.3 10v NG egentlig? Eller er det kun den pæra som skal blinke i dash'en som kan brukes?

 

Kan iallefall lese av feilkoder dersom du har klima.. prøvd på min og det funka fint det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut-Richard Sjøvold

Kan iallefall lese av feilkoder dersom du har klima.. prøvd på min og det funka fint det

Sånn luksus har man da ikke! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Sånn luksus har man da ikke! :D

 

Da er det nok andre måter å få lest av på for de som ikke har.. Kanskje på samme måte som over.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sakset fra 20v.org

 

"Insert a bulb into the "Check Engine" light in the instrument cluster. Only California market cars had this bulb installed, but all cars are wired for it. When this bulb is installed, it can be used to flash the ECU fault codes. All you need to trigger the fault code output is two pieces of wire connected to the A1 and B1 slots in the driver's footwell. As an added bonus, it will flash whenever a fault code is registered, telling you it's time to pull the codes."

 

Dette hadde jeg aldri hørt om før. Virker jo veldig enkelt, jeg skal iallefall prøve det, så får vi se hvordan det går :D

 

EDIT: etter å ha lest litt, så ser det ut som om det kun er US utgaver som har mulighet til dette. Europa utgavene har ikke mulighet til check engine lyset virker det som :(

 

Får mekke en vag-com light da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så denne "check engine" lampen sitter altså i alle modeller? Det er bare at pærene ikke er montert på noen ? .... Hvor sitter denne lampen i tilfeller? Sitter den sammen med f.eks håndbrekk, fjernlys etc , altså i den samme "ruta" som de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.20v.org/fault.htm

 

Så vidt jeg forsto det av teksten øverst på siden der, så er det bare us utgavene som har mulighet for dette. Har jo andre lys som vi ikke har også, varsel om belte bl.a

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

 

Dette hadde jeg aldri hørt om før. Virker jo veldig enkelt, jeg skal iallefall prøve det, så får vi se hvordan det går :D

 

EDIT: etter å ha lest litt, så ser det ut som om det kun er US utgaver som har mulighet til dette. Europa utgavene har ikke mulighet til check engine lyset virker det som :(

 

Får mekke en vag-com light da :D

 

Funker fint som fy det!!!!

 

Har laget og stripsa opp ei lampe i min bil, såfort en feilkode kommer lyser lampa. Så er det bare å blinke ut feilmeldingen etterpå.......

 

Etter at jeg skifta bakre bankesensor, har inge feilmeldinger dukket opp.....

 

HUSK! Prøv å rett på den første "feilen" som kommer opp, første gangen du "blinker" ut feilkodene. Da en ting kan forårsake flere feilmeldinger.....

 

For å slette alle feilmeldinger, ta av ene batteripolen, og la bilen stå strømløs noen 10-20 sek.

 

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"""Insert a bulb into the "Check Engine" light in the instrument cluster. Only California market cars had this bulb installed, but all cars are wired for it. When this bulb is installed, it can be used to flash the ECU fault codes. All you need to trigger the fault code output is two pieces of wire connected to the A1 and B1 slots in the driver's footwell. As an added bonus, it will flash whenever a fault code is registered, telling you it's time to pull the codes."""

 

Det jeg tolker ut fra denne teksten, er:

 

Det eneste jeg trenger å gjøre for å blinke ut feil-koder, er:

 

1. Sette inn pære i lampen "check engine" i instr.panelet.

2. Kortslutte A1 og B1 i de kontaktene som skal ligge under dash-bordet (minimum 4 sekunder)..

 

Så skal check engine lampen blinke feil-kodene ?

 

Vet ikke om jeg har en slik lampe heller men..?

 

Eller må jeg lage en lampe av LED og en resistor som jeg plugger inn i A2 (+) (øverst til venstre av de tre kontaktene) og C2 (-) (øverst til høyre av de tre kontaktene) ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nå ser det jo ut til at begge deler skal fungere. Er jo klart det beste å få satt inn en pære i check engine lyset, da får man jo beskjed med en gang det er noe feil.

 

Da skal jeg skal prøve dette i morgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde det på min bil.... (å sette inn en ekstra lampe i dashbordet....)

 

Men det funket ikke på min........

 

Så det var vanlig diodelampe og en motstand som jeg måtte bruke....

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

 

Da skal jeg skal prøve dette i morgen

 

Me too :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd i et par timer men får ikke den dioda til å blinke.. Vet at dioden funker for når jeg kobler den på batteriet så lyser den..

 

Fant ikke noen kontakt under dashbordet, men i sikringsboksa fremme i motoren så var det en kontakt som denne:

 

2x2port_sm.jpg

 

Ifølge linkene på 20v.org så skulle jeg koble slik som på bildet under, men det fungerer fortsatt ikke.. Koblet feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Peder Grande

Nå har jeg prøvd i et par timer men får ikke den dioda til å blinke.. Vet at dioden funker for når jeg kobler den på batteriet så lyser den..

 

Fant ikke noen kontakt under dashbordet, men i sikringsboksa fremme i motoren så var det en kontakt som denne:

 

2x2port_sm.jpg

 

Ifølge linkene på 20v.org så skulle jeg koble slik som på bildet under, men det fungerer fortsatt ikke.. Koblet feil?

er tenningen på? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig.. På med tenningen, og så la jeg sammen de to ledningene mellom A1-B1 som skulle holdes i ca 4 sek.. 10 sekunder, 15 sekunder, ingen reaksjon..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått til enda, men jeg gir meg ikke :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg iallefall..

 

Og til min skuffelse (?) ingen feil i minnet...

 

Slik skulle det kobles:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Caspersen

Hvor i bilen finner jeg disse da?

 

Nå er de funnet.... Jeg hadde en svart, en blå og en brun kontakt jeg da..

 

Fått justert tenning, og det ble meget bra.

 

Får man tak i kabel og programvare til windows til denne gamle diagnose-pluggen og? Vet jo at man får til VAG-Com....

 

Øyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.