#1 Skrevet Juni 9, 2008 Har en defekt trykkslange som må byttes, men jeg skjønner ikke fra hvilken bil den kommer fra. Fra S2 er den ikke... iflg AKTE finns ikke delenummeret, men jeg sitter med slangen i hånda. () Delenummeret er 357 145 838a. 357 er ukjent og det skulle jeg ha likt å vite. 145 vet jeg står for motor og i den banen, og resten er vel bare selve nummeret.. Men noen som kan se om de finner delen i katalogen eller om de kan opplyse om hva 357 betyr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2008 357 er i utgangspunktet Passat type 35, dvs B3 og B4, men dette henspeiler bare til hvilken bil delen ble utviklet i utgangspunktet. Den kan egentlig stamme fra hvilken som helst VAG, da nummeret på delen følger modellen som den ble utviklet til, og ikke hvilken bil den er montert på. Det er sjeldent at deler får endret nummer uten noen forandring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2008 357 er i utgangspunktet Passat type 35, dvs B3 og B4, men dette henspeiler bare til hvilken bil delen ble utviklet i utgangspunktet. Den kan egentlig stamme fra hvilken som helst VAG, da nummeret på delen følger modellen som den ble utviklet til, og ikke hvilken bil den er montert på. Det er sjeldent at deler får endret nummer uten noen forandring. Akkurat mannen jeg var ute etter Tror noen har funnet ut at delen passet sånn høvelig bra ved en tilfeldighet, tviler på at den har stått der fra fabrikken, har aldri sett noen andre S2er med den slangen der. Det er snakk om slangen fra innsug til IC.. Har lett litt her og der på både VW og Audi-siden av katalogen, men er ikke kar om å finne delen noe sted. Det jeg egentlig lurer på hva er hva den koster, men det finner jeg vel ikke ut av når nummeret ikke stemmer..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2008 Selv om alt av deler har et delenummer så er det ikke sikkert det alltid er snakk om reservedeler. De kan f.eks. være en del til et komplett komponent. Et eksempel er toppen på motoren. Selve toppen har et delenummer, men siden en rå topp ikke selges separat, men kun komplett med ventiler, kam etc, så finner man ikke nummeret i delekatalogen. Det tok meg forøvrig kun ett minutt å finne slangen 357 145 838 A i delekatalogen. Den brukes på G60-motorer, og sitter på selve innsugsmanifolden og kommer fra røret fra ICen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2008 ...og hvorfor ikke gå for en samco slange eller lignede ? Eller er det OEM look du er ute etter mr. Smedvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2008 ...og hvorfor ikke gå for en samco slange eller lignede ? Eller er det OEM look du er ute etter mr. Smedvik Fordi jeg må ha den til Torsdag pga treff på ACR og sånt er bestillingsvare hvor enn jeg går Det røret er ganske spesielt utformet, men har kjøpt ett 90graders bend så mulig jeg får juksa det til ved å skjøte det gamle røret.. Forøvrig ser det mye bedre ut med ett helt, sort rør enn 4-5 blå silikonslanger som er skjøtet overalt, ja Per: Merkelig, jeg får null treff uansett hva jeg gjør Jeg skal titte på den jeg, takk! Da fikk jeg vel bekreftet det jeg trodde, at denne slangen aldri var ment til å passe. Den er egentlig litt for kort og for trang, noe som har ført til at den har bristet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2008 Fordi jeg må ha den til Torsdag pga treff på ACR og sånt er bestillingsvare hvor enn jeg går Det røret er ganske spesielt utformet, men har kjøpt ett 90graders bend så mulig jeg får juksa det til ved å skjøte det gamle røret.. Forøvrig ser det mye bedre ut med ett helt, sort rør enn 4-5 blå silikonslanger som er skjøtet overalt, ja Per: Merkelig, jeg får null treff uansett hva jeg gjør Jeg skal titte på den jeg, takk! Da fikk jeg vel bekreftet det jeg trodde, at denne slangen aldri var ment til å passe. Den er egentlig litt for kort og for trang, noe som har ført til at den har bristet.. Roose motorsport leverer vel sett med hele slanger... svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2008 Til ABY, ja... Synd den eneste slangen jeg trenger i det settet ikke passer ABY/ADU har rett (0 grader) stuss på IC-bjelken, i tillegg til at jeg fant ut at innsugsrøret mitt er påsveist en ekstra stuss for å få plass til G60-slangen.. En løsning bestående av blått silikonhelvett er under utvikling, etter at slangen revnet i filler før i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...