Anbefalte innlegg

noen ganger starter den ikke på alle sylindre.

starter, stopper med en gang, starter en gang til, å den går på 2-3 sylindre noen sekunder før den går på alle 4.

som oftest etter den har gått på normal driftstemperatur og stått stille en stund etterpå.

noen som har vært borti samme problemet?

AAD motor som står i

 

takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket tennplugger, pluggledninger og fordelerlokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pluggledninger, fordelerlokk, rotor, plugger og fordeler er nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet?

har ikke lyst å sette bilen på verksted for feilsøking da det er alvorlig dyrt : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen gått langt da? Høres umiddelbart ut som slitne dyser på en K-jetbasert motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen har rullet 255.000km..

slitne dyser tror du?

Noen måte å teste disse dysene på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som gjerne skjer med slitne dyser er at de bruker litt tid fra de begynner å spraye til de faktisk sprayer pent (renner litt først), og bensinen brenner ikke like godt/fort i store dråper enn som fin tåkeform. Og/eller så greier ikke dysene å holde tett lenger slik at de står og drypper etter at motoren er stoppet. Når du starter igjen suges da denne bensinen som ligger i innsuget inn og du får samme problem som allerede nevnt.

 

Se på innfestingen, det skal ligge en slags fastskrudd holder der som sørger for at dysene ikke spretter opp av seg selv, skru den ut og napp dysene ut med røret påmontert. De er ikke skrudd, men de kan likevel sitte rimelig greit. Så er det bare å sette dysene i hver sin flaske og teste sprayen (tjuvkoble bensinpumpa og løft opp luftmåleplata fra undersiden med hånda). Sjekk for feil nevnt over.

 

Dette er bare en teori, kan selvsagt være andre ting som er feil også. Og som sagt: gjelder kun for K-jet, men det antar jeg at det er snakk om her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har mekanisk innsprøytning, det som er K-jet da eller? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan tjuvkoble bensinpumpa? : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn releet, ta det ut, stapp en ledning mellom de to største terminalene på releplata (med kabelsko som du får inni hullet såklart). Releet henger nok på releplata bak nedre halvdel av dashen på førersida (står en oversikt på baksiden av dekselet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.