#1 Skrevet Juni 9, 2008 Skal skifte olje på girkassen til dieseldyret, og selvfølgelig er tappepluggen av den spesielle typen (torx med en tapp i midten). Noen som vet hvilken størrelse denne er? Hvis det er torx da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2008 På min bil (97 a6 avant v6) var det en innvendig xzn eller tolvkant om du vil, med tapp i midten. verktøy til den kostet ca.500kr. Så jeg kuttet to hakk med vinkelsliper i kanten på tappeskruen og laget ett digert flatt skrujern. Funket:) Min tappeplugg stakk ca 7mm ned fra girkassen, om den går helt inn funker ikke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2008 Jeg har besilt en slik på eBay. Ble vel 150,- inkl frakt og det hele.. Er forresten 16mm.. Stikker du innom din lokale forhandler, vil han kanskje låne deg denne. Det gjorde i allefall min lokale forhandler Vil bare legge til at påfyllingspluggen (i allefall på min bil) også trenger noe spesialverktøy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2008 Takker for svar: vinke : Hmm... 500,- for en bits! Ser den stikker en halv cm utfor, ja. Lurer på om jeg skal gå for den løsningen, så kan jeg heller erstatte den med en umbraco etterpå. Hvis jeg får tak i da: klø : Ser ut som påfyllingen er umbraco.. 17mm om jeg ikke er helt på jordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2008 17mm kan stemme ganske bra det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2008 Enkelte kasser har identiske 17mm unbrakoskruer på både tappe og påfylling.. Ikke umulig du evt kan bytte ut tappepluggen med en påfyllingskrue. Sånn til senere om du skulle gå for den vinkelsliperløsningen nevnt overfor her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...