Anbefalte innlegg

på vei hjem over fjellet i går begynnte plutselig bilen å lugge når turboen drar i gang. forsvinner litt når jeg på helt opp til 6500omdr...., men virker ikke som den gir helt topp trykk

 

får opp denne feilen

2 Faults Found:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

07-00 - Signal too Low

 

 

må jeg bytte MAF....må få bestillt det jeg trenger siden RS2'n skal til ringen neste onsdag: eek :

 

speedometeret forsvant også samtidig.....har lys på alt og turtall, men ikke fart?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute og prøvekjørte med en mekaniker i dag... han mente det var samme symptomer som om det har kommet olje inn som ligger rundt en tennplugg eller flere...fant ingen feil på MAF i dag etter at jeg slettet feilen i går med vagcom.

 

Hvis det lekker olje til tennpluggen....er det toppakningen som er gåen da? Noen som har noen formening om hvor mye arbeid det er å bytte, eller hva et slikt skifte koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke bare en lekkasje en plass?

Resirken f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det lekker olje rundt pluggene, altså ikke i forbrenningskammeret, men rundt stammen, så er det jo bare toppdekselpakningen som lekker. Mener det er en egen pakning som ligger rundt hullene til pluggene, denne bytter du lett selv.

 

At det er grunnen til smålugginga tviler jeg på. er det ved full gass eller halv gass? Hvordan oppfører den seg på mellomgass? Har du sjekket luftlekkasje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det lekker olje rundt pluggene, altså ikke i forbrenningskammeret, men rundt stammen, så er det jo bare toppdekselpakningen som lekker. Mener det er en egen pakning som ligger rundt hullene til pluggene, denne bytter du lett selv.

 

At det er grunnen til smålugginga tviler jeg på. er det ved full gass eller halv gass? Hvordan oppfører den seg på mellomgass? Har du sjekket luftlekkasje?

 

Det er på mellomgass den lugger...lavt turtall og 4 eller 5 gir+tung fot på lav fart fremprovoserer og voldsom lugging. Kjørte ut på E18 og opptil 3500omdr går det fint, så lugger det til 5000, så er det helt fint til topps.

På tomgang går den og fint i et par sek, så fusker den skikkelig i 2-3 sek, så er den fin i 5sek, så fusk i 2-4 etc.

 

Har sjekka resirk ventilen og, men alle slanger rundt turbo ser ut til å være i orden. Leverte bilen i dag til Audi i Arendal så skal de feilsøke i dag...må bare få fiksa dette fort som f.....skal med båten neste torsdag til ringen: rolleyes

 

La og merke til når jeg stod med mekanikeren i dag at det tikker litt fra motoren...kan være ventilklakk, men Audi senter Bergen sa at det bare var normale driftslyder fra motor for denne bilen....er litt usikker nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en sjekk på lambda, evt. kobla denne ut og prøvd da. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan denne motorstyringa oppfører seg når man kobler av lambda, men det er verdt et forsøk! Neste jeg hadde sjekka er bensintrykket. Dårlig bensinpumpe som gir lavt trykk kan gi utslag på mellomgass.

 

Hvordan oppfører den seg ved flatt jern? Er det noe lugging og sånn da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tatt en sjekk på lambda, evt. kobla denne ut og prøvd da. Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan denne motorstyringa oppfører seg når man kobler av lambda, men det er verdt et forsøk! Neste jeg hadde sjekka er bensintrykket. Dårlig bensinpumpe som gir lavt trykk kan gi utslag på mellomgass.

 

Hvordan oppfører den seg ved flatt jern? Er det noe lugging og sånn da?

 

displayer viser 51.9 i snitt konstant, og hvis det oppdaterer seg, går det veeeeeeldig seint, og på bånn pedal over 5000omdr går bilen helt fint.

 

venter bare på tlf fra audi.....håper jeg får svar i dag eller i løpet av formiddagen. Prøvde og koble av MAF siden den er så lett tilgjengelig, men da ble det hvertfall fjusk og dauing på tomgang, så regner med den er ok a likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du kan prøve å bytte plugger jeg. Har funket de gangene jeg har hatt slike symptomer med lugging ved lavt turtall osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk plugger og plugghetter (de som sitter mellom coiler og pluggene). Kan høres ut som et tenningsproblem, da det lugger i turtallsområdet med mest boost (størst belastning på tenningen).

Jeg hadde lignende symptomer, og det var en plugghette som var gåen. Skal ha ca 5K Ohm motstand.

Plugghetter koster 300kr pr. stk hos Mekonomen : eek : (bombe), og 25kr pr. stk hos Autohausaz :) (heller ingen bombe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt hos Audi i Arendal, men jeg regner med de finner ut det som dere nevner her. Har et sett med ferske f5dpor plugger liggende, så skifte av plugger blir det uansett. Bare går og håper jeg kan få tak i delene i tide :)

hehe 300 for en plugghette var friskt ja. :P

 

takker for svar folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får plugghetter til 25 kroner pr. stk hos http://www.autohausaz.com. De dyre Bosch tennpluggene får du til 65 kroner. Selv med frakt og mva. koster 5 tennhetter+5 tennplugger mindre enn en plugghette og en tennplugg hos norsk leverandør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*litt flau* da var alt løst. Fikk bilen tilbake i dag...de hadde ikke tid til å gå så mye over den da de var helt fullboooka på audi her....viste seg at pluggen i sylinder nr2 var laus, hadde skrudd seg nesten helt ut på en eller anna måte, og skada plugghetta litt. Ettter skifte av den hetta og et pluggskifte går den som om den var ny :D er ikke lenge siden jeg fikk skiftet plugger, så tenkte ikke på å sjekke om de satt fast:o Glemte og spør hva slags plugger de tok ut for jeg innbiller meg at bilen går enda litt bedre nå.

 

....og i morra tidlig reiser jeg til NÜRBURGRING!!!!: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat som jeg sa, jo... tenningsproblem..:)

Takk høyere makter for at pluggen ikke løsnet helt og dro med seg gjengene. Ikke uvanlig at det skjer.

Hva slags kløner var det som skiftet plugger for deg sist : bh : De skal ha 30Nm, men må sjekkes fra tid til annen da de kan løsne over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

speedometeret hadde de ikke tid til desverre, så det blir tysklandstur på gps speedometer på dashbordet. Har ikke bevegelse på speedometeret eller GALA signal til Navien: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.